Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea, skickar de skuldebrevet i litet eller stort kuvert ?

svea skuldfinansiering. Skickar de skuldebrevet i litet eller stort kuvert ???

Det är försvunnet med posten skickades för en vecka sen
Postutdelningen verkar inte ha fungerat, har inte fått någon post sedan veckan mellan jul och nyår :(

Postutdelningen verkar inte ha fungerat, har inte fått någon post sedan veckan mellan jul och nyår :(
Nej jag är förbannad. De ska skriva nytt Scana in å skicka... ringde posten å skrek lite på dem också å de skyller på vädret. Men hur fan kan inlogg uppgifter komma om inte resten kommer ??

Nej jag är förbannad. De ska skriva nytt Scana in å skicka... ringde posten å skrek lite på dem också å de skyller på vädret. Men hur fan kan inlogg uppgifter komma om inte resten kommer ??
Bästa vore om Posten blev helt digital, det fungerar inte alls nu. Jag väntar brev från KFM eftersom en skuld har blivit såld och det verkar som ursprungsskulden och den nya skulden ligger kvar samtidigt. Obehagligt om en delgivningsman behöver skickas ut för att man inte får sin post. Tyvärr har det hänt vid flera tillfällen.

Bästa vore om Posten blev helt digital, det fungerar inte alls nu. Jag väntar brev från KFM eftersom en skuld har blivit såld och det verkar som ursprungsskulden och den nya skulden ligger kvar samtidigt. Obehagligt om en delgivningsman behöver skickas ut för att man inte får sin post. Tyvärr har det hänt vid flera tillfällen.
Hemskt!

Kan ju bli otroligt intressanta konsekvenser om en del brev jag varit med och fixat inte kommer fram..

Kan ju bli otroligt intressanta konsekvenser om en del brev jag varit med och fixat inte kommer fram..
Jag har en rätt snäll delgivningsman, som jag aldrig träffat, har aldrig varit hemma när han ringt på, men jag har ringt honom direkt dagen därpå och då har vi löst det. Jag tror att han fattar att jag absolut inte vill förhala något, tvärtom, eftersom jag har löneutmätning, utan att det faktiskt är posten som strular något alldeles oerhört. Har inte fått post idag heller, får ringa KFM imorgon och kolla om det finns någon delgivning som jag inte skrivit på...

Jag har en rätt snäll delgivningsman, som jag aldrig träffat, har aldrig varit hemma när han ringt på, men jag har ringt honom direkt dagen därpå och då har vi löst det. Jag tror att han fattar att jag absolut inte vill förhala något, tvärtom, eftersom jag har löneutmätning, utan att det faktiskt är posten som strular något alldeles oerhört. Har inte fått post idag heller, får ringa KFM imorgon och kolla om det finns någon delgivning som jag inte skrivit på...

Dom flesta är nog det... ganska få försöker förhala tror jag. Men det är nog otroligt många som bara inte orkar bry sig nog mycket för att komma sig för att öppna sin post.

Post på vift kan bli märkliga konsekvenser samma med att man inte öppnar den..
kan ta ett extremscenario.

X drar och tågluffar i europa eller tar ett halvår i thailand eller för den delen är med i en trafikolycka och hamnar i koma ett halvår. X har en enskild firma där det löpande preliminärdebiteras skatt. Vi kan säga 50k i månaden. X är inte sin bostadsrätt/kåk på ett halvår i alla fall. Det börjar ramla in skatteskulder, kanske någon fordonsskatt och lite tvavgifter..ingen av dessa går via föreläggande utan direkt till indrivning. kfm börjar utreda och får inte tag i x. Efter lite utredande kommer man fram till att villan/lägenheten är det enda som finns att ta på. Villan/lgh mäts ut. Det beslutet ska delges x. Ärendets gång påverkas dock inte av att det inte är delgivet. Vips har kfm skickat dit en värderingskille som kanske får ta hjälp av låssmed för att ta sig in, försäljningen annonseras, det hålls visning (kfm har ju nycklarna sedan låsnissen var dit) och auktion genomförs och W köper fastigheten på auktionen. W flyttar in ungefär en månad efter köpet och får hjälp av kfm att få ut x tillhörigheter.. ett par veckor senare kommer x hem eller vaknar ur koman eller vad det nu är och åker hem. Men där bor en annan familj nu. Utan att x sett ett enda papper om det och det är ändå helt i sin ordning.
Ett extremfall såklart. Men möjligt.

I praktiken om bara posten försvinner lär man märka när en värderingskille knackar på eller varit in med låsnisse som bytt låset.. men bara det kan ju förstöra ens dag när man tror man ska in och göra middag efter jobbet.
Så håll koll på ev post som kanske saknas, gör som lize och ring och kolla om det skickats något man ska skriva på eller så

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp