Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea omstartslån och ackord

Min sambo har flera skulder hos Svea Inkasso på höga summor, även hos KF. Innan Svea Inkasso ägde skulderna hade Lindorff hand om dom, Lindorff sålde sedan till Svea Inkasso. Jag har nu läst att Svea ekonomi har en tjänst där man kan anlita dom för att göra upp olika ackord hos inkassobolag. Detta är något vi också har gjort när Lindorff ägde skulderna, dock sa de nej varje gång. Nu äger ju Svea skulderna, ska man då fråga om ackord eller ska dom själva lösa ackord med sig själva? Förstår ni hur jag menar?

Sedan läste jag också att Svea har ett omstartslån man kan ansöka om. Hur tror ni att dom skulle ställa sig till att man ansöker om omstartslån till de skulderna man har hos dom som man gjort ackord på?

Rörigt värre, jag vet.

Om det finns skulder hos kronofogden så får nu söka skuldfinanserings lånet. Och då krävs med största sannolikhet nån slags säkerhet.

Ja, vi har borgensman till det som säkerhet då. Frågan är hur mycket man får låna...?

Jag fick låna 315000. Vet inte vad taket är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp