Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Har en kredit hos Everydayplus som jag måste släppa till inkasso. Datumet det går till inkasso är ungefär 3 veckor innan mina sista förfrågningar hos UC försvinner och jag kan söka ett samlingslån och lösa min Everydayplus.

Tror Everydayplus använder Svea inkasso och tidigare läst att de tar en blank UC om det når inkasso. Stämmer detta? Skulle vara förödande för mitt kreditbetyg i väntan på att kunna ansöka om ett samlingslån.
Är det någon här som har erfarenhet nyligen av att låta sin Everydayplus gå till inkasso eller som har erfarenhet av Svea inkasso?

Har haft flera ärenden som gått till Svea Inkasso. De gånger ( för dem har inte gjort det alla gånger) de tog blank förfrågan , gjorde dem det dagen efter förfallodatumet på inkassofakturan

Hade ett ärende som gick till inkasso i somras, då tog de en bisnode.

Ok, tack för alla svar. Vet ni om man söker om en avbetalningsplan hos dom på sin faktura, tar de också kreditupplysning då med? Om man kontaktar dom innan förfallodatumet har gått ut på fakturan.

Ok, tack för alla svar. Vet ni om man söker om en avbetalningsplan hos dom på sin faktura, tar de också kreditupplysning då med? Om man kontaktar dom innan förfallodatumet har gått ut på fakturan.

Nej, ingen kreditupplysning tas då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp