Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea inkasso

Det är det som är problemet. Att bolagen som håller på med det här, alltså Din Finans, Silverwik, STK Invest osv, skickar ut väldigt många krav till många olika personer. Det finns säkert statistik på sånt här hur stor andel som man skickar ut till som kommer att betala. För tyvärr är det säkerligen så, att en viss andel betalar och att det här beteendet därmed är lönsamt och man är beredd att göra det gång på gång för att tjäna pengar.

Även om det finns risker med det. Hittills har det ju gått bra för dom och inget har hänt med konsekvenser för dom vad jag vet. Det är svårutredda brott och antagligen en lång process att ta itu med dom här kräken.

Det är det som är problemet. Att bolagen som håller på med det här, alltså Din Finans, Silverwik, STK Invest osv, skickar ut väldigt många krav till många olika personer. Det finns säkert statistik på sånt här hur stor andel som man skickar ut till som kommer att betala. För tyvärr är det säkerligen så, att en viss andel betalar och att det här beteendet därmed är lönsamt och man är beredd att göra det gång på gång för att tjäna pengar.

Även om det finns risker med det. Hittills har det ju gått bra för dom och inget har hänt med konsekvenser för dom vad jag vet. Det är svårutredda brott och antagligen en lång process att ta itu med dom här kräken.
Helt sant, förjävligt är det.

Det är även dom som redan är hårt drabbade av skulder och folk som har olika problem som drabbas värst. Folk som kanske inte orkar hålla koll på alla bolag och lån man haft, folk med sociala problem som inte orkar eller vågar protestera osv. En viss andel betalar nog tyvärr. Personerna bakom kanske man inte ens kan få tag i... Hur vet vi om personerna är äkta och att ingen skenmålvakt står med sitt namn bakom fakturorna? Då är det definitivt lönsamt att fortsätta så här eftersom det aldrig kan ge några konsekvenser utan bara pengar in varje gång man öser ut några tusen kravbrev.

Det kan även vara så att dom exempelvis riktar in sig på specifika grupper, så som folk som har fått eller har ansökt om skuldsanering, för att få del av pengarna genom en påstådd skuld. Eftersom sånt annonseras i tidningar så är det fullt möjligt.

Jag rinde också till bolaget silverwik tele:0707574645
Han jag prata med sa nått om en skuld sen 2013 men jag har mail om att jag är klar med dem från 2014
Förstår då inte hur det kan finnas från 2013????
Inte tvärtom heller om jag haft ett lån där och då kan man ju inte få ett nytt så antingen har dom nån där som fifflar med fakturor eller nått sånt
Hur som helst ville han att jag skulle maila över vad jag hade till ekonomi@silverwik.se så skulle han höra av sig imorgon ja ja vi får väl se:(

Hitta detta på flash
Medlem

Reg: Oct 2010
Under veckan har STK Invest AB börjat skickat ut fakturor för lån tagna under 2013 och 2014 hos DinFinans. STK påstår sig ha köpt gamla fordringar från DinFinans, vilket är helt felaktigt. STK har även skjutit fram utskriftdatumet på fakturorna. Alla de som jag sett bli drabbade har avslutade skulder/lån till DinFinans.

Nu ställer jag mig frågan om det är DinFinans som sålt falska fordringar, eller om STK Invest kommit över DinFinans kundregister och skickat bluffakturor. Hur som helst, jag råder alla de som blivit drabbade kontaktar polisen.

Edit:
DinFinans verksamhet upphörde under 2014. Det var Silverwik Investment Group AB som stod bakom DinFinans.

Gunners35
Medlem

Reg: Apr 2015
Fick de här på mail!

Vi på Stk har avslutat vårt samarbete med Din Finans.
Då vi insåg bristerna i deras faktura hantering.

Tyvärr han vi skicka ut en del fakturor, innan granskning där vi insåg brister.
Vi kommer därmed lägga ner alla våra krav som vi skickat ut till gemeneman.

Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att förståelse finnes.
Vid förfrågningar ang. detta var god ring eller maila till oss på Stk.

Med vänlig hälsning

Vi på Stk

OBS!!! Alla som har fått en faktura från oss gällande Din Finans kan bortse från den!!!
När publicerades detta på Flashback var det nu eller i somras?

Det tröttmössa skrev om mail från STK Invest om att bortse från fakturorna är väl gammal information och gäller väl inte det här senaste utskicket? För att förtydliga. Så inte folk tror det här som hänt just nu har löst sig, för det har det inte.

Precis den info som rör SKT invest är från i somras när skurkarna Silwervik sålde bluffakturor till dem. Denna gång är det Svea Inkasso som köpt bluffakturor

Tog bort det som jag la från Flashback ni har så rätt! Man kan missuppfatta och tro att det gäller nu

Jag rinde också till bolaget silverwik tele:0707574645
Han jag prata med sa nått om en skuld sen 2013 men jag har mail om att jag är klar med dem från 2014
Förstår då inte hur det kan finnas från 2013????
Inte tvärtom heller om jag haft ett lån där och då kan man ju inte få ett nytt så antingen har dom nån där som fifflar med fakturor eller nått sånt
Hur som helst ville han att jag skulle maila över vad jag hade till ekonomi@silverwik.se så skulle han höra av sig imorgon ja ja vi får väl se:(
Ta du dina mejl och det du har och gå ner i polisanmäl detta istället.. Detta är bedrägeri ju! Mejla att du valde och göra en polisanmälan istället och skicka en kopia på den till Svea inkasso. Ja skulle inte lita ett skit på deras ekonomiavdelning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp