Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skrev till Svea tidigare idag fick detta som svar ska nog ta och ringa dom imorgon också för att verkligen klargöra vilket blufföretag dom har att göra med.
Hej,
Vi har mottagit Ert bestridande och överlämnat denna till fordringsägaren för yttrande. Vi återkommer till Er med svar brevledes.
Jag mailade direkt och sa dessutom att deras rykte som seriös aktör står på spel när de beblandar sig med dessa skojare.
Bifogade även mailet från STK i somras där de bad mig (och många andra) bortse från fakturorna.
Ska kanske ta och logga in på svea jag fick en mailadress direkt i telefon när jag prata med dem och då den var inkassofs@sveaekonomi.se tyckte det var lite konstigt med fs men kanske direkt till den jag prata med men fick inte någon bekräftelse på att jag skickat det
Känns som att svea inkasso har sett en bra möjlighet till lite extra kosing från en marknad där många är skuldsatta redan och väldigt desperata. Borde dock ändå kolla upp företagen de köper fodringar av bättre kan man ju tycka. Men det här är väl första gången svea är i kontakt med klåparna på stk invest? Föregående bluffar de kört med har de väl använt egna inkasso och egna bluffakturor. De kanske tror att det är mer realistiskt att få betalt om ett etablerat bolag skickar inkassokraven. Nej jag tycker ingen absolut ska betala detta under några omständigheter. Domstol får det fan bli om det inte drar tillbaka detta. Vi måste ju även anmäla STK så de inte fortsätter så här i all evighet känns förjävligt. polisanmälan? KO? ARN? vad är bäst att börja med.
Brullen jag förstår inte är STK inblandad även denna gång är det inte Silwervik som Svea köpt bluffakturor från? I somras var det ju STK som köpt bluffakturor från Silwervik/Dinfinans.