Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea inkasso

Daterat den 11/12, landade i min låda i fredags, öppnade breven idag (öppnar aldrig posten från KF och inkasson på fredagar, vill inte förstöra helgerna ;-) ) Posten hamnar ofta fel där jag bor så breven har säkert varit och snurrat i nån grannes brevlåda några dagar :-/

Jag brukar inte heller öppna på helgen. Inte värt att ångesten ska få förstöra helgen :) Jag hoppas verkligen att Svea inser att de köpt upp felaktiga fakturor och att de anmäler Silverwik. Känns som att det är lite mer kraft bakom en anmälan från ett inkassobolag än en privatperson. Eftersom att det är så många som har hört av sig om dessa fakturor så måste de ju förstå att något är fel.

Folk som inte är i vår sits skulle nog inte förstå oss riktigt som har brevlådefria och öppnapostfria dagar, haha :)
Ska maila Svea, och ja jag hoppas verkligen att de agerar! Det här är fan inte okej nånstans!!

Jag är en av dem som har klarat mig hittills och jag har loggat in på mina sidor på Svea Ekonomi och än så länge finns inget ärende på mig. Jag hoppas verkligen att alla ni som drabbats får rätsida på detta före julafton.

Förstår någon vad för slags ränta det är dom begär? Är det någon slags enorm felaktig dröjsmålsränta eller en ränta dom anser kommit till efterhand som läggs på i efterhand? Kommer inte på ordet för det... Hmm.

Eller framgår det inte ens vad dom begär pengar för?

Man ska tacka gud för att man aldrig haft lån hos Din Finans. Jag ansökte en gång, det drog ut på tiden och jag mailade att jag inte ville ha lånet längre och det togs bort. Det har säkerligen räddat mig från dessa skurkar och deras vidriga fakturor!

Enorma summor.. Men vad var Max man kunde låna? Jag tror mitt lån var på 2000..
Är de nån som har koll på när de slutade låna ut?

10000:- var max, på den tiden jag lånade i alla fall. Mer än på 33000:- har jag fått på! Och två fakturor, man kan inte ens ha 2 lån samtidigt. Idag ska jag skriva arga mail, tro mig!!

Förstår någon vad för slags ränta det är dom begär? Är det någon slags enorm felaktig dröjsmålsränta eller en ränta dom anser kommit till efterhand som läggs på i efterhand? Kommer inte på ordet för det... Hmm.

Eller framgår det inte ens vad dom begär pengar för?

Nej det framgår inte vad de ska ha pengar för. Jag ska be dom, och Svea att skicka fullständiga underlag till mig, sen blir det polisanmälan.

En fråga. ..När jag nu bestrider till Svea, kan de ändå skicka ärendena vidare till KF?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp