Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea Inkasso helt omöjliga

Har nu släppt ett blancolån som inte är bundet till en bil jag köpt för cirka 15000 ibörjan så va detta ett räntefritt lån på 2år via bilhandlaren men eftersom jag började betala minsta summan så blev det omvandlat till vanligt lån med ränta.

Bilen är inte värd mer än 12000 i nuläget. Kan dom försöka ta den ? Då jag redan är hos kfm och har pågående löneutmätning och kfm har ansett att jsg får ha kvar bilen. Hoppas ni förstår vad jag frågar om mvh

Man gör ingen ny bedömning pga en till skuld. Bil värd så lite är som regel inget man tar.

Behöver hjälp så jag gör rätt val nu. Har fått inkassokrav på hela skulden. Har varit i kontakt med svea och dom säger att det är ett blancolån. Men på kravet står det såhär

Uppdragsgivare svea ekonomi ab
Fodran avser xxxxx bilhandel ab

Det står även om din skuld grundar sig på ett hyreskontrakt eller annat som medför återtaganderätt kan avhysning eller återtagning via kronofogden bli aktuellt.

Så hjälp hur tyder jag detta kan dom ta bilen ?

Enligt Lasseman så tar de inte en bil som är värd så lite.

Har du bett om avbetalningsplan hos Svea?

Ja men svårt att betala då jag redan har löneutmätning. Jo men tänkte med den nya informationen ja skrev om det blir lättare att få en uppfattning. Svea säger att det är blancolån men vart orolig över det som stod som jag skrev. Betyder det att de tar tillbaka bilen eller inte

Har pratat med svea igen nu och de sa att det är ett lån kopplat till mitt personnr ett blancolån. Säger att det inte är med återtaganderätt. Då betyder det väl att det inte innebär att dom kan ta bilen tillbaka eller ?

Har pratat med svea igen nu och de sa att det är ett lån kopplat till mitt personnr ett blancolån. Säger att det inte är med återtaganderätt. Då betyder det väl att det inte innebär att dom kan ta bilen tillbaka eller ?

Jag tolkar deras svar som att de inte kommer att ta bilen. Men kunde de inte svara på den frågan själva?

Har inte frågat kändes som om dom inte kommer förstå då det är väl kfm som tar gör återtagandet ? Så då kanske dom säger ja bara. Kan någon mer ge mig ett svar med tanke på det jag skrev att svea sa ? Mvh

Svea Inkasso igen.... blir så arg!! Är 5 dagar försenad med min avbetalning. Så för att snabba på det hela loggar jag in på mina sidor för att utföra en "direktbetalning". Ringer efter en stund för att tala m att jag gjort en direkt betlaning samt för att försäkra mig att ärendet inte gått vidare (det stod inte ngt sånt på hemsidan men jag är typ rädd 24-7 att jag ska missa ngt och hamna hos Kfm ). Så jag ringer, som vanligt låååååång väntetid, kommer fram till kundtjänst och meddelar att jag gjort direktbetalning men vill att hon kollar att allt är ok, är ju 5 dagar försenad.
Då säger hon att det har gått till "föreläggande" och jag håller på att dö! När då frågar jag vågar knappt andas, för jag ser inget sånt när jag är inloggad på Mina sidor. " I juni" säger kärringen som f ö låter irriterad och stressad.

Men snälla du säger jag då till henne och nu är JAG jävligt irriterad, "Ni drog ju tillbaks det i juni när jag betalade, det står här på mina sidor, så jag frågar dig IGEN om hur det ser ut JUST NU!!!"
"Det kan jag inte se" säger hon. Då blir jag arg för jag vet att de drog tillbaka fr Kfm och jag har fått fortsätta avbetala efter det.

Så frågar jag igen om hon ser min direktbetalning men det kunde hon inte och hon fråga när jag har betalat. "20 min sen" säger jag. Då fnyser hon åt mig och säger att "det inte går på fem röda sekunder" ja så säger hon, att jag ska ringa imorgon.

"Vad är det då för mening med att kalla det direkt betalning om ni inte ser det direkt för jag ser att det står 5/9 direktbetalning 3000 kr"... och nu är hon så jävla irriterad på mig så jag slår om från skräckslagen till arg och nu till att nästan skratta åt denna inkompetenta kundtjänst medarbetare. Och då säger hon att jag får ringa igen om en timme...

Hur kunde hon säga att det gått till Kfm när de återkallade det 13/6! Alltså jag begriper mig inte på SVea inkasso, så toppstyrt, så lång väntetid att komma fram och när man väl kommer fram så kan kundtjänst ändå aldrig göra ngt för de måste kontakta handläggaren bla bla bla....

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp