Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea Inkasso, betalningsfri månad?

Finns det inkassobolag som låter en få en betalningsfri månad när man väl börjat sin avbetalning på skulden? Vad händer om jag inte följer betalningsplanen under en månad? Säger dom upp betalningsplanen och allt ska in samtidigt eller vad händer mer exakt?

Det viktiga är om du fått en avbetalningsplan och du inte kan betala någon månad är att du hör av dig till inkassobolaget och förklarar. Fråga om du kan få betalningsfri månad, vet att Gothia inkasso går med på det.

Finns det inkassobolag som låter en få en betalningsfri månad när man väl börjat sin avbetalning på skulden? Vad händer om jag inte följer betalningsplanen under en månad? Säger dom upp betalningsplanen och allt ska in samtidigt eller vad händer mer exakt?
Alla utom Svea Inkasso är medgörliga. Jag har varit sen med avbetalningen några gånger, men betalt i både den förfallna och den kommande månadens delbetalning, men det hjälper inte. Hela skulden förfaller och de är ursnabba på att skicka till KFM.

Har aldrig varit problem för mig med Svea inkasso. Har hört av mig till dom när jag inte har kunnat betala en månad. Antingen har jag betalat en lite del/eller inget alls dock har jag varit tvungen att betala ikapp månaden efter. Dock har jag aldrig provat första månaden utan det har varit när jag har betalat ett tag. Kan inte tänka mig att dom går med om man inte har betalat några/någon månad.

Hopo du har nog bara träffat på rätt person ett jävla skit bolag annars mer otrevligt bemötande får man leta efter

Har heller ingen positiv uppfattning av Svea inkasso så har du fått en avbetalningsplan hos dem så se till att hålla den.

Jag har bara haft positiv erfarenhet av dom.. Men avida tycker jag är svåra

Så du har fått avbetalningsplaner hos Svea på längre tid?

Sedan finns det ju inkassobolag som säkert avbryter avbetalningsplanen då och skicka den till "KF" i stället.Dom är ganska noga med att planen följs.

Enstaka månader nångång betalfritt är väl ok att medge.. jag skulle ha lite svårt att se just juni som en sådan månad, då många, framförallt folk med skulder med hög ränta osv, kan förväntas ha fått en rejäl skatteåterbäring..
Att ärendet skickas till KF när en betalningsplan inte är skött ser jag inte som så konstigt, jag ser inte som konstigt om man inte vill lägga upp en andra betalplan heller, har en betalplan missköts så är chansen hyfsad att nästa kommer göra det också, vilket innebär massa merjobb, då kan det vara enklare att låta KF driva ärendet i stället

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp