Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea ekonomi inkasso

Dom bästa har varit Gothia för mig. Så snälla. Lade ihop alla inkassokrav, fick betala 200 ke i månaden per avbetalningsplan, se ringde efter 6 månader ocj frågade om jag kunde betala 700 kr i månaderna.
En måste fick jag ett nytt krav, se lade till detta till min avbetalningsplan jag redan hade.. Så bra att ha att göra med
Avida är riktigt jobbiga o efter de svea...
Håller med, dock tycker jag Alektum är bäst, de beviljar lägre summor som man klarar av att betala.

Avida har verkligen inget sinne för värdigt bemötande och flexibilitet.

Alektum är bra tycker jag, har 12500 kr i skuld där. Trustbuddy och Savelend, betalar 300 kr i månaden för båda!

Svea är bra men akta dig för blanka ff! Hänt mig att de tagit blank uc när mitt ärende landade hos dom

Avida har verkligen inget sinne för värdigt bemötande och flexibilitet.

Jag har bara fått robotsvar av dom. Även om jag skriver långt, beskrivande hur svårt det är och med förslag om hur vi kan göra med det hela - Så får jag ändå samma kortfattade löjeväckande svar i stil med "Vi ser gärna att du betalar dina smålån nu" eller allmänt negativa svar om att ingenting är möjligt.

Jag veta att vi har haft diskussionen tidigare här på forumet men vem är det som egentligen bestämmer om man ska få en avbetalningsplan eller inte och på hur många månader man kan få en avbetalningsplan. Är det inkassobolagen själva eller är
det smsbolagen? Vet inte om det finns något entydigt svar eller om det beror på vilket inkasso skulden hamnar hos. Det kan
ju inte bara bero på hur duktig man är att förhandla själv med inkassobolagen finns det inga riktlinjer för detta?

Jag veta att vi har haft diskussionen tidigare här på forumet men vem är det som egentligen bestämmer om man ska få en avbetalningsplan eller inte och på hur många månader man kan få en avbetalningsplan. Är det inkassobolagen själva eller är
det smsbolagen? Vet inte om det finns något entydigt svar eller om det beror på vilket inkasso skulden hamnar hos. Det kan
ju inte bara bero på hur duktig man är att förhandla själv med inkassobolagen finns det inga riktlinjer för detta?
Det är väl avtalet mellan låneföretaget och inkassobolaget som styr det?

Beror på uppdraget. Vissa smslånebolag säljer varje lån till inkassobolaget så att inkassobolaget själva bestämmer om avbet.plan men vissa smslånebolag låter bara inkassobolaget dra in skulden till smslånebolaget och då bestämmer smslånebolaget hur det skall skötas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp