Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

SVEA EKONOMI, de skulle stryka räntan helt och hållet men struntade i det!

Jag hade en skuld på några ynka tusen i kapital men räntan var 29.000kr
Jag sa att jag kan betala kapitalskulden och tjejen på telefon skulle stryka räntan helt och hållet.

Allt skulle avslutas sa hon.
Nu 6 månader senare ser jag att skulden är aktiv på svea om jag loggar in på deras inkasso och idag fick jag mail där hon skrev:

Ärendet är fortfarande pågående. Enligt tidigare uppgörelse har vi informerat om att räntan till viss del kan skrivas ner om skulden slutbetalas alternativt vid en avbetalningsplan frysa dröjsmålsräntan.

Ytterligare ärenden som ingick i avbetalningsplanen finns hos oss.
För att diskutera en eventuell, ny uppgörelse är du välkommen att kontakta mig per telefon 08-735 90 75.

Kan svära på allas gravar att räntan skulle tas bort om jag betalade bort kapitalet.
Fyfan vilka äckliga as!!

Fy fan.
Vilket företag hade kapitalskulden?

Men ja, Svea är as. Jag har åtskilliga gånger bett deras kundservicemedarbetare att dra åt helvete.

”vi tar inte hänsyn till eventuella svårigheter” sade en gladlynt kille där till mig.

men att lova något och ändra det är värre.
Tydligen ska man be att få allt skriftligt!

Dom tar en Bisnode-förfrågning om du är 1 dag sen typ med din inbetalning.
USCH!!

Har en skuld på 100.000+ hos Svea som mina föräldrar betalar åt mig och har gjort länge.
1.000kr varje månad där svea sagt, betala kapitalet. sen pratar vi ränta. återstår 30k kapital, 80k är ränta.

Om inte de fixar till detta kommer jag be föräldrarna sluta betala denna omedelbart.
Då jag ändå ska söka skuldsanering, har miljonskulder.

Kanske de borde sluta betala ändå? Som att kasta bort 1.000kr i månaden?

Vilket företag är det?

Det här är varför man alltid ska begära bekräftelser skriftligt när man gör överenskommelser. Tycker att det var fult gjort av Svea, får dig att betala in kapitalbeloppet under förevändningen att de stryker upplupen ränta men sedan inte håller sin del. Slår vad om att det står något annat i noteringen avseende kundkontakten (t.ex. att de bara stoppar räntan mot att du betalar kapitalet).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp