Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea Direkt Skuldfinansiering?

http://www.sveadirekt.com/sv/swe/Skuldfinansiering/Sa-har-gar-det-till/

Någon som har erfarenhet av detta? enligt texten så skulle ju i princip alla som inte misskött sig grovt kunna få låna en slant.

Vem kan ansöka?
Svea Ekonomi Skuldfinansiering vänder sig till privatpersoner mellan 20 och 70 år som av någon anledning har svårt att få lån hos sin bank. Svårigheter att få lån kan till exempel bero på:

• Betalningsanmärkningar
  • Många förfrågningar från andra kreditinstitut
  • Skuldsaldo hos Kronofogdemyndigheten
  • Överskuldsättning
  • Du är egen företagare
  • Du är sjukskriven
  • Du är pensionär
  • Du har tidigare haft betalningssvårigheter
Lån med eller utan säkerhet?
Även om du inte kan erbjuda traditionell säkerhet har du möjlighet att få hjälp hos Svea Ekonomi Skuldfinansiering. Vid större kreditbehov kan vi dock komma att efterfråga säkerhet i form av borgen, bostadsrätt eller fastighet.

Vad vet/tror ni om denna möjlighet för oss som inte blir beviljade NÅGONSTANS pga t.ex förfrågningar och annat.

Jag har ett skuldfinanseringslån hos Svea sedan maj 2011 med en ränta på 11,20% hade då en betalningsanmärkning och många blancolån som jag försökt få ett samlingslån på men det blev inte godkänt hos någon utom Svea pga betalningsanmärkningen och många förfrågningar. Det tar dock lång tid att få besked om lånet upp till 3 månader jag var dock väldigt ihärdig ringde 2 gånger per vecka för att höra hur det gick med min ansökan och tillslut fick jag ett positivt besked och då gick det snabbt att få en utbetalning. Svea löste mina blancolån så jag fick inga pengar själv. Jag fick lämna säkerhet i min fastighet annars fick jag inget lån och räntan har inte sänkts trots att övriga boräntor gått ner.

Jag har ett skuldfinanseringslån hos Svea sedan maj 2011 med en ränta på 11,20% hade då en betalningsanmärkning och många blancolån som jag försökt få ett samlingslån på men det blev inte godkänt hos någon utom Svea pga betalningsanmärkningen och många förfrågningar. Det tar dock lång tid att få besked om lånet upp till 3 månader jag var dock väldigt ihärdig ringde 2 gånger per vecka för att höra hur det gick med min ansökan och tillslut fick jag ett positivt besked och då gick det snabbt att få en utbetalning. Svea löste mina blancolån så jag fick inga pengar själv. Jag fick lämna säkerhet i min fastighet annars fick jag inget lån och räntan har inte sänkts trots att övriga boräntor gått ner.

Aha, synd att det ska ta så lång tid, oftast behöver man ju pengarna rätt omgående, ställde frågan till dom idag om dom kunde hjälpa mig med 30000 i skulder, smslån etc, fick tillbaka att dom ville att jag skulle ha en medsökande, inga anm. 40ffr och över 250k inkomst har jag + en liten kredir på 3000 som redovisas i UC, antar att ditt lån kanske var någon storlek större? Om jag hittar en bra medsökande så hoppas jag verkligen att jag kan få ett lån hos dom eftersom jag har blivit nekad alla andra, förutom Cash2You och Cashbuddy. Borde inte vara så stora problem med en medsökande med bra ekonomi eller?? Hoppas jag iaf så man kan bli av med skiten och leva ett normalt liv igen.

Tyvärr är det så att få denna typ av lån brukar ta lång tid att få ett beslut på. Jag önskar dig dock lycka till om du beslutar dig för att söka så gör som jag var ihärdig ring och tjata om besked. Tror dock att räntan för dig blir ännu högre då inte lämnar säkerhet.

ja jag prövade också söka och det tog mig 4 månader innan de hörde av sig.och jag var även då hos kf med utmätning.men det var inga problem enligt dom.det som blev problem som jag inte visste då var att de ville ha säkerhet.iform av borgenär eller hus osv eftersom jag hadde en stor skuld.

så det borde gå bra för dig tycker jag med medsökande.och du ser ju mycket bättre ut i upplysning än jag gjorde.men som sagt också att medsökande har en bra inkomst och klarar månadskostnaden.så jag tycker absolut du skall pröva.

nina hur gick det för dig fick/tog du något lån hos Svea?

nej jag fick avstå,jag hadde ingen borgenär.men de t om behöll min ansökan i 1 månad så om jag hittade någon så skulle jag höra av mig igen.så det var ju bra av dom.men hadde jag hafft så hadde jag fått lånet.surt surt när man tänker på det efterhand.men vågade inte riskera någon annans ekonomi.

Förmodligen tar det flera månader eftersom dom säkert vill se hur din UC ser ut under den tiden, att du inte tar på dig nya förfrågningar/lån etc, dom vill nog se att man sköter sig innan dom beviljar antar jag, själv kan jag inte vänta flera månader, hade behövt pengarna helst igår :).. Men deras vanliga lån med medsökande kanske funkar så vi får se :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp