- Meddelanden
- 1 469
- Mottagna reaktioner
- 428
- Poäng
- 557
Håll ut ett år så har du 0 st förfrågningar...kanske minskar drastiskt om bara några månader?
Yes. Tycker inte deras kreditbedömning är värd namnet. Dom går inte förbi uc:s creditscore oavsett vad man säger och skickar in. Sen kräver dom ju medsökande på alla lån över 50000 kr oavsett hur hög inkomst och kreditvärdighet du har. Det är inte seriöst.
Men grattis till er som fått hjälp![]()
Håller helt och hållet med. De skriver följande på sin hemsida:
"Många gånger är det svårt att få lån i en vanlig bank om man har en betalningsanmärkning. Hos SveaDirekt behöver inte det vara något hinder. Har du en fast inkomst gör vi en kreditkontroll där vi bedömer din nuvarande och framtida betalningsförmåga - inte din tidigare. Så om andra långivare säger nej, ansök om lån hos SveaDirekt. Självklart följer vi god kreditsed."
Jag sökte speciallånet på 50 tkr (återbetalning på 3 år), här är mina uppgifter och fick avslag med hänvisning till att jag har för många UC-förfrågningar... hade ingen medsökande. Här är de uppgifter som finns i min UC:
Inkomst för 2012: 714 tkr, numera har jag höjt mej ytterligare till 850 tkr, vilket jag kan styrka genom lönespec eller intyg från löneavd.
Blancolån: 397 tkr (har sänkt dessa med 50 tkr senaste året)
Underskott av kapital: 78 tkr (har även där sänkt mej rejät hade 136 tkr 2010)
Antal UC-frågor: 13
Min UC-score är svag, vilket jag undrar väldigt mycket över, jag tycker att jag gjort sådana förbättringar i min ekonomi men inget händer. På Bisnode och Ratsit har jag 7 av 10, vilket är mer än kreditvärdigt.
fick precis mejl om svar på min låneansökan på 40 k. och det står att det är beviljat och att dom ska skicka skuldebrev. jag tror inte det är sant. jag ska inte ropa hej än innan pengarna är på kontot, men det är min räddning om det är som det verkar. har absolut ingenstans kvar att söka om lån. har 60 k i smslån som jag var på väg att släppa till kf..