Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea Direkt har räddat mig!

Fick pengarna för en stund sedan, hade närmare 60k på kontot, nu har jag betalat alla mina smslån och andra saker + räkningar och har ca 5k kvar, surt som fan hade kunnat haft roligare för dom pengarna, en ny bil kanske :p.. men skönt som fan att ha pyntat in allting nu.. :)

Svea...

Fick pengarna för en stund sedan, hade närmare 60k på kontot, nu har jag betalat alla mina smslån och andra saker + räkningar och har ca 5k kvar, surt som fan hade kunnat haft roligare för dom pengarna, en ny bil kanske :p.. men skönt som fan att ha pyntat in allting nu.. :)

Vad har du för inkomst och hur mycket lån hade du när du sökte?

Vad har du för inkomst och hur mycket lån hade du när du sökte?

Well, hade bara en kredit som redovisades i uc:n på 3k.
Hade 43 förfrågningar, 275k inkomst inga anmärkningar.
Sökte 40k hade dock medsökande med god ekonomi annars hade det nog varit avslag.

Varför tror du det hade varit avslag när du bara har 3000 i kredit är ju ingenting!!! Ok många uc men ändå?? Vad tror du om mina chanser?? 200000 kr i krediter 50 uc... 282000 kr i årsinkomst.. Tänkte söka 50000 kr med medsökande såklart.. Är det någon ide tror du??

Varför tror du det hade varit avslag när du bara har 3000 i kredit är ju ingenting!!! Ok många uc men ändå?? Vad tror du om mina chanser?? 200000 kr i krediter 50 uc... 282000 kr i årsinkomst.. Tänkte söka 50000 kr med medsökande såklart.. Är det någon ide tror du??

Tror det kan vara lönt faktiskt, kan ju inte lova något, men med medsökande borde det funka. Dom är rätt medgörliga.. Maila till dom och berätta din situation och dina uppgifter samt att du har en medsökande och fråga vad dom tror. Jag gjorde så och det funkade!

Jo jag tror det hade blivit avslag pga förfrågningarna eftersom ALLA andra långivare har gett mig avslag för detta.. Många långivare verkar vara hårda på det där med förfrågningar... Men med medsökande så tror jag att du har en chans, jag fick dock en ränta på ca 13% av Svea direkt, men vad gör det när man verkligen är i behov? det är ju egentligen ingen ockerränta..

Nej det är ju ok.. Du har givit mig lite hopp nu faktiskt. Om jag hade blivit beviljad så hade jag kunnat betala alla smslån och inkassokrediter.. Då hade jag fått ihop ekonomin utan att det blir för tufft varje månad.. Tänk att få sova gott och få valna utan den där klumpen i magen...men det bråttom för mig nu.. Är nära kronofogden nu!!! Vill inte hamna. Där så detta är min sista utväg.. Måste bara samla mod till mig och fråga en medsökande det är ju jobbigt det med.. Usch bara att bita t det sura äpplet och fråga..

Ni som är rädda för att de ska ringa rbetsgivaren, i regel gör det sällan de och om man jobbar på ett större ställe så ringer de oftast lönekontoret eller HR avdelningen mest för att se så man jobbar där. Företaget kommer ändå aldrig att avslöja era löner för någon som ringer och frågar.

Dom ringde inte min arbetsgivare, fast dom hade skrivit att dom gör rutinmässiga anställningskontroller efter de fått skuldebrevet, skickade dock in lönespec och anställningsbevis, och det verkade räcka iaf på Svea, men det kan ju vara olika beroende på ens förutsättningar och huruvida man kan styrka sin anställning eller inte..

Hej
Hur snabbt fick ni svar ? Jag har inte fått något mail, än. Ansökte i förrgår.

Dom ringde inte min arbetsgivare, fast dom hade skrivit att dom gör rutinmässiga anställningskontroller efter de fått skuldebrevet, skickade dock in lönespec och anställningsbevis, och det verkade räcka iaf på Svea, men det kan ju vara olika beroende på ens förutsättningar och huruvida man kan styrka sin anställning eller inte..

Ringer dem upp innan lånet betalas ut?

Mvh

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp