Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Svartlista - lån

En tanke.

Tycker det vore rimligt att lånforum har en svartlista. En lista på företag som ger ut lån som inte rekommenderas.
Likaså rekommenderade långivare, om man nu måste ha ett lån.

T.ex. Tycker jag Luma finans(lumify,Credify) borde platsa på en sådan lista(svart) med dom brister dom haft osv(som vi nog alla kan hålla med om).
Dessutom dyker det upp trådar om skojarna flera gånger i veckan.

Jag vet att ni är en affiliatesida genom typ adtraction eller liknande program(syns kanske inte för gemene användare, men jag ser att era värvningslänkar är maskerade). Men vissa aktörer är värda att svartlista & inte värva kunder till.

Men jag tror att många som söker efter "lån", "snabbt lån", "smslån" osv. i diverse sökmotorer hamnar här pga. en bra placering på er sida i Google osv.

Ni som driver lånforum har makt & kan påverka långivarna, skurkarna i vissa fall(ja jag vet att man själv accepterar ett lån och skriver på), men vissa riktar sig uppenbarligen till personer i svåra situationer & tjänar pengar på att göra det svårare för dom.

Som sagt en tanke.

Många sidor som liknar er, men där det kanske inte handlar om lån har ofta detta.

Tänk hur många personer ni kunde avstyrt när det första dom får upp när dom googlar lumify är t.ex. "SVARTLISTAD - LUMIFY - VARNING".
Blir ni mycket stora, så kommer företagen vara riktigt rädda för att dyka upp i en sådan sökning, resultat.

Finns verkligen en möjlighet att påverka långivare här. Långivare kommer slicka era arsl*n för att inte dyka upp som ett sökreslutat som förknippas med detta.

Senast ändrad:
En tanke.

Tycker det vore rimligt att lånforum har en svartlista. En lista på företag som ger ut lån som inte rekommenderas.

T.ex. Tycker jag Luma finans(lumify,Credify) borde platsa på en sådan lista(svart) med dom brister dom haft osv(som vi nog alla kan hålla med om).

Jag vet att ni är en affiliatesida genom typ adtraction eller liknande program(syns kanske inte för gemene användare, men jag ser att era värvningslänkar är maskerade). Men vissa aktörer är värda att svartlista & inte värva kunder till.

Men jag tror att många som söker efter "lån", "snabbt lån", "smslån" osv. i diverse sökmotorer hamnar här pga. en bra placering på er sida i Google osv.

Ni som driver lånforum har makt & kan påverka långivarna, skurkarna i vissa fall(ja jag vet att man själv accepterar ett lån och skriver på), men vissa riktar sig uppenbarligen till personer i svåra situationer & tjänar pengar på att göra det svårare för dom.

Som sagt en tanke.

Många sidor som liknar er, men där det kanske inte handlar om lån har ofta detta.

Tänk hur många personer ni kunde avstyrt när det första dom får upp när dom googlar lumify är t.ex. "SVARTLISTAD - LUMIFY - VARNING".
Blir ni mycket stora, så kommer företagen vara riktigt rädda för att dyka upp i en sådan sökning, resultat.

Finns verkligen en möjlighet att påverka långivare här. Långivare kommer slicka era arsl*n för att inte dyka upp som ett sökreslutat som förknippas med detta.
Hade varit så kul o se dem gå i konkan, bara alla slutade låna av dessa idioter. @lumify hoppas du ser detta

En tanke.

Som sagt en tanke.

Detta är inte ovanligt faktiskt. Om man söker på Lumify lånforum så kommer denna tråd upp: https://www.lånforum.se/threads/ni-som-har-lumify.18885/

Minns det har pratats om en svartlista förr, men det är svårt att hålla en sådan uppdaterad. Saker och ting ändras över tid och alla tycker olika också...

Men i alla fall. Läste tråden ovan och problemet verkar vara deras väldigt höga månadskostnad? Om man jämför med andra. Kanske man skulle lägga in en varning är en ide. Den höga räntan finns redan varning för. En ide.

Stänga av så att man inte får nämna dem i forumet är dock inget vi gör.

Lumify var bara ett exempel från min sida, jag har inga lån hos luma finans.

Själva meningen med mitt inlägg var att väcka tankarna kring en svartlista :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp