Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

svarstid Lendo

För ett par timmar sedan ansökte jag om ett lån genom Lendo. Har inte fått ett enda erbjudande än :( Ser dock på min upplysning att det är flera banker som tagit del av min UC. Är det så att dom har nekat min ansökan?

För ett par timmar sedan ansökte jag om ett lån genom Lendo. Har inte fått ett enda erbjudande än :( Ser dock på min upplysning att det är flera banker som tagit del av min UC. Är det så att dom har nekat min ansökan?
Ja, tyvärr är risken att det är så, men det kan fortfarande komma erbjudanden så ge inte upp.

Har lånat via Lendo tidigare och då har erbjudandena kommit typ direkt. Någon som har erfarenhet av att de kommer dagen efter? Vet att det står att de handläggs under 24 timmar men nin egen erfarenhet är som sagt att det brukar gå betydligt snabbare. Någon med annan erfarenhet?

Jätte tacksam för svar

Ju längre tid det tar desto mindre är chansen att du får något erbjudande är min erfarenhet. Dom gånger jag lånat har de flesta erbjudanden kommit snabbt, men enstaka erbjudande har kommit senare. Har även sökt tidigare när jag hade dålig UC score och då fick jag inga erbudanden, då kom det ett mail efter ett dygn från Lendo där dom skrev något i linje med att "Nu har alla banker svarat på din låneansökan, tyvärr kunde ingen bank erbjuda något lån"
Skulle vara intressant att veta dina förutsättningar UC score osv.

Jag har inga bra förutsättningar alls. Hade UC score på 9.0 ( som gick upp till 14 efter ansökan till Lendo :( ) 9 förfrågningar

Kanske var himla korkat att chansa...

Beror iofs på vilket belopp du sökt men tror det är svårt få över 30.000:- om du har UC score över 4.

På min första ansökan hos Lendo fick jag ganska snabbt erbjudanden. Andra gången jag sökte tog det ganska många timmar innan jag fick ett erbjuande men jag fick ett dock.

Sökte 60000 kr. Krakelspektakel: vet du vad du hade för UC score när du blev beviljad?

Vissa verkar ge maskinella besked, vissa är det någon som manuellt kollar på. Du har nog sökt efter många gått hem, så svar kan ju ramla in i morgon bitti, men din score var i tråkigaste laget tror ja..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp