Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svar på Omprövning kom igår :)

Skulle du vilja visa hur de formulerade sig? Väldigt generöst så tidigt i saneringen :) skönt!
Förändringen beror på omständigheter som inte gick att förutse när vi beslutade om skuldsanering. Förändringen är däremot inte så stor (väsentlig) att det finns anledning att ändra beslutet.

Det finns inte heller några synnerliga skäl för en ändring.

Vi bedömer att XX ansökan om omprövning ska avslås.

Jag omprövade innan från 41 000 till 49 500 ! Och då var det 2 år emellan ! Hyran gått upp 1500 vid det tillfället . Men dom avslog med exakt samma motivering

Det verkar onekligen som att de mer och mer bedömer att inte ändra betalplanen om som de uttrycker sig ” en ändring inte är påkallad”.
Der ger iaf mig en morot och incitament att prestera bättre på jobbet och hoppas på fina löneförhöjningar framgent 🤩

Jag är snart klar med min sanering, 5 års betalplan. Och under denna tid har jag hunnit ompröva en del gånger. En gång har varit för att betala mindre då jag separerade, de andra gånger för att betala mer.
Min erfarenhet av det är att om din skuldsanering är färsk så att säga, så är oddsen höga att du får en ny betalplan och får betala mer. Har du däremot haft din skuldsanering ett tag, så brukar det oftast nekas och det du tjänar mer får du behålla då din gamla betalplan fortsätter att gälla.
Jag fick min första löneökning typ 6 månader efter beslutad och fick betala mer.
När jag sedan ett år senare omprövade för att betala mer fick jag avslag och fick behålla den summan extra.

Jag är snart klar med min sanering, 5 års betalplan. Och under denna tid har jag hunnit ompröva en del gånger. En gång har varit för att betala mindre då jag separerade, de andra gånger för att betala mer.
Min erfarenhet av det är att om din skuldsanering är färsk så att säga, så är oddsen höga att du får en ny betalplan och får betala mer. Har du däremot haft din skuldsanering ett tag, så brukar det oftast nekas och det du tjänar mer får du behålla då din gamla betalplan fortsätter att gälla.
Jag fick min första löneökning typ 6 månader efter beslutad och fick betala mer.
När jag sedan ett år senare omprövade för att betala mer fick jag avslag och fick behålla den summan extra.
Hur mycket hade din inkomst ökat när du fick betala mer respektive fick behålla?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp