Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svärmor som borgensman

Håller med övriga talare i tråden. Utsätt inte din svärmor för detta, det är extremt egoistiskt & respektlöst kan jag tycka.
Medlånetagare har man för gemensamma skulder - inte för att någon satt sig i skiten & riskerar att dra ner någon annan i det. Jag med många får stå vårt kast & sota för våra livsval - vilket är den rätta vägen att gå. Jag säger inte att vägen är spikrak, min har vart jävligt spretig med extremt många idiotiska beslut - men jag kan rakryggat nu säga att jag är på helt rätt väg. Ta efter & gör detsamma!

Helt absurda svar. Tror ni att personen som verkar bestämt sig för att hans svärmor ska vara borgenär tänker om för att anonyma personer, på ett anonymt forum skriver att han borde göra det?

Dessutom, 99% utav oss som har varit i samma situation hade absolut lika lite själva tagit åt oss utav feedbacken.

Trådarna borde rimligtvis någonstans handlar om hans frågeställning och inte moralpredikande.

Tycker det har ballat ur lite på sistone.

MED DET SAGT - Jag håller naturligtvis med er men samtidigt, come on :D

Helt absurda svar. Tror ni att personen som verkar bestämt sig för att hans svärmor ska vara borgenär tänker om för att anonyma personer, på ett anonymt forum skriver att han borde göra det?

Dessutom, 99% utav oss som har varit i samma situation hade absolut lika lite själva tagit åt oss utav feedbacken.

Trådarna borde rimligtvis någonstans handlar om hans frågeställning och inte moralpredikande.

Tycker det har ballat ur lite på sistone.

MED DET SAGT - Jag håller naturligtvis med er men samtidigt, come on :D
Folk ber om råd, de får råd, fattar inte vad problemet är? Är väl inte sån jävla moralpredikan att avråda från att dra in svärmor i skiten utifrån den torftiga bakgrunds historien TS ger. Med det sagt -kom med ett ”icke-absurt” svar?

Folk ber om råd, de får råd, fattar inte vad problemet är? Är väl inte sån jävla moralpredikan att avråda från att dra in svärmor i skiten utifrån den torftiga bakgrunds historien TS ger. Med det sagt -kom med ett ”icke-absurt” svar?
För att det är enkelt att sitta här och skriva vad en och annan hade och bör göra när man själv inte är i skitet. Något så väl jag och du och merparten här varit tidigare.

Exempelvis - när du öppnade den här tråden och behövde 11.000 - för att spela upp dom - någonting jag har gjort precis som dig tusen gånger - hade du velat folk kom in i den tråden och skrev Nej, undvik Ferratum dom är skitdyra. Vilket är ett bra råd. och OM folk hade sagt med rätta undvik. Hade du lyssnat? Nej, precis som jag inte lyssnade. Då ska vi inte heller sitta här och indirekt få TS att förstå hur dumt det egentligen är.

TS i den här tråden verkar ha bestämt sig för att hans svärmor ska vara borgensman hans frågor handlar snarare om det praktiska i upplägget mer än faktumet om det är moraliskt rätt att ha henne som borgensman.

Till syvende och sist hade man ju kunnat stänga ner 80% utav trådarna för den absoluta merparten handlar om hur, vilka lån man ska ta - någonting som inte är klokt i grund och botten. Du ser inte ansvarsfulla ekonomiskt "friska" människor som Insatt eller Lasseman öppna dessa trådar utan folk som mig och dig och TS.

& då bör man hjälpa folk med deras frågeställning snarare än moralpredika för i grund och botten är ALLA lån skit förutom dom som rör bolån i princip.

För att det är enkelt att sitta här och skriva vad en och annan hade och bör göra när man själv inte är i skitet. Något så väl jag och du och merparten här varit tidigare.

Exempelvis - när du öppnade den här tråden och behövde 11.000 - för att spela upp dom - någonting jag har gjort precis som dig tusen gånger - hade du velat folk kom in i den tråden och skrev Nej, undvik Ferratum dom är skitdyra. Vilket är ett bra råd. och OM folk hade sagt med rätta undvik. Hade du lyssnat? Nej, precis som jag inte lyssnade. Då ska vi inte heller sitta här och indirekt få TS att förstå hur dumt det egentligen är.

TS i den här tråden verkar ha bestämt sig för att hans svärmor ska vara borgensman hans frågor handlar snarare om det praktiska i upplägget mer än faktumet om det är moraliskt rätt att ha henne som borgensman.

Till syvende och sist hade man ju kunnat stänga ner 80% utav trådarna för den absoluta merparten handlar om hur, vilka lån man ska ta - någonting som inte är klokt i grund och botten. Du ser inte ansvarsfulla ekonomiskt "friska" människor som Insatt eller Lasseman öppna dessa trådar utan folk som mig och dig och TS.

& då bör man hjälpa folk med deras frågeställning snarare än moralpredika för i grund och botten är ALLA lån skit förutom dom som rör bolån i princip.
Jag förstår såklart vad du menar, ingen av oss är här för att vi meriterar oss med kloka livsval men det jag hakade upp mig på är att blanda in sin svärmor i det, någon som dessutom snart är pensionär? Nä håll skiten för dig själv & sätt dig själv i misär - men dra inte med andra i ditt fall.
Hängt mycket på forumet här & läst flertalet av dina inlägg & tycker att du är en inspirerande person, som hjälper flera - men här tycker jag inte att det är mer än rätt att folk sätter hårt emot..

Jag har sett forumet som en hjälp, en hjälp att bli frisk & fri från dom här jävla demonerna. Jag kommer fortsätta att ”moralpredika” - även om det inte är så jag ser det. Jag väljer att se det så som att det är min plikt att föra vidare känslor, en extra tanke, erfarenheter etc. för att kanske någonstans längs med vägen rädda någon innan det har gått för långt - som jag önskade att jag hade blivit räddad.

Senast ändrad:
Alltså märk väl, jag ha enorma problem (moraliskt) med att han ska blanda in sin svärmor i det.

Dels för att kvinnan är äldre, dels för att det kan påverka hans relation både med honom och hans flickvän, dels för att vi lever i skakiga ekonomiska tider, dels för att det kan ta slut mellan honom och hans tjej. Jag kommer på 10 anledningar varför det är en dålig idé.
Men om personen redan har bestämt dig, vad gör det för skillnad vad alla vi tycker?
Då är det väl bättre att svara på hans frågeställning.

För i ärlighetens namn om man ska se till moraliska aspekten så är en absolut lejonpart utav trådarna rent omoraliska. Allt ifrån hur folk ska blåsa banker till hur man ska fly skulderna utomlands till hur man ska lura skatteverket med ändra underskott till hur man ska skriva över fastigheter innan utmätning till hur man ska förhala processer som rör betalningsförelägganden och så vidare och så vidare.

Då kan vi antingen i varenda tråd anmärka på det eller svara på frågor som trådstartaren undrar.

Men återigen för att förtydliga - min åsikt i frågan är densamma som din.

Hm, jo alltså jag tycker faktiskt att syftet med det här forumet är att ge de bästa råd man kan. Om man vill ha ett svar som bara bekräftar det man önskar, vid exempel du ger gällande spel tex, så skulle detta forum ha absolut ingen mening. Det blir ju lite kontraproduktivt om det endast ska ges svar som bekräftar det frågeställaren önskar höra, jämfört med vad de ”behöver” höra. Att det skulle vara ”moralpredikan” ser jag faktiskt inte -det är vettiga, sansade råd av folk som har varit igenom samma situation. Tycker ditt resonemang är väldigt underligt.

Man behöver inte skriva jättebra att du ska låta din svärmor stå på lånet (för det tycker ingen utav oss hoppas jag....) men man kan svara på frågeställningen.

Jag utvecklade ovan ditt senaste inlägg lite mer hur jag menar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp