Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Summa dras från mitt konto - men av vem?

Det har dragits pengar från mitt konto två månader i rad nu, en summa på över 3000 kr som jag inte kan komma på vad det kan vara för nåt då jag för noggrann logg över alla räkningar varje månad.

På betalningen står det
[mitt namn]821499034581166

Nån som vet vad det kan vara för nåt? Kan det vara ICA?

Det har dragits pengar från mitt konto två månader i rad nu, en summa på över 3000 kr som jag inte kan komma på vad det kan vara för nåt då jag för noggrann logg över alla räkningar varje månad.

På betalningen står det
[mitt namn]821499034581166

Nån som vet vad det kan vara för nåt? Kan det vara ICA?
Vet faktiskt inte, med det ser ut som ett konto i Swedbank, med clearingnummer 8214-9, se http://clearingnummer.info/swedbank-clearingnummer/

Aha, har Swedbank lån som marknadsförs under andra namn då?

Precis, skicka ett meddelande i appen, i Swedbank funkar det i alla fall finfint och du slipper jobbiga telefonköer. Brukar svara efter ett dygn umgefär. Det kan inte vara till ett privatkonto i Swedbank? Brukar ju se ut så där ungefär.

8214-9 är clearingnummer för Swedbankkontoren i Skåne. Alltså de nya Swedbankkontor eller äldre som har sitt ursprung ur Sparbanken (som gick ihop med Föreningsbanken och senare blev Swedbank).

8214-9 är clearingnummer för Swedbankkontoren i Skåne. Alltså de nya Swedbankkontor eller äldre som har sitt ursprung ur Sparbanken (som gick ihop med Föreningsbanken och senare blev Swedbank).

Wow...inte visste ja att det hängde ihop, men det stämmer nog... Bor ju själv i Malmö (född och uppvuxen nere i Falsterbo) och mitt Clearingnr är just 8214-9 ... så SKÅNSK de bara går

Kolla under listan med överföringsmottagare så hittar du nog vem du skickar pengar

Hahaha pantad man är. Det är ju min del av hyran och kontot ifråga tillhör min tjej

Typiskt att mysterier aldrig är särskilt intressanta när de väl fått en lösning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp