- Meddelanden
- 35
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 32
Hej,
Jag har ett LO medlemslån, har ca 70 tusen kvar att betala av. Började på 100 tusen, 6 års avbetalning. Efter att ha läst trådar här har jag förstått hur ett annuitetslån fungerar.
Kan man genom att göra extrabetalningar begära att styra dessa till att betala av ränta i första hand? Vore fint att få bort så mycket ränta som möjligt innan nästa år.
Fast då blir det framtida ränta man skulle betala nu i så fall...? Antar att svaret är nej...?
Tänker såklart på de försämrade reglerna om ränteavdragen nästa år.
lomervarde.se
Jag har ett LO medlemslån, har ca 70 tusen kvar att betala av. Började på 100 tusen, 6 års avbetalning. Efter att ha läst trådar här har jag förstått hur ett annuitetslån fungerar.
Kan man genom att göra extrabetalningar begära att styra dessa till att betala av ränta i första hand? Vore fint att få bort så mycket ränta som möjligt innan nästa år.
Fast då blir det framtida ränta man skulle betala nu i så fall...? Antar att svaret är nej...?
Tänker såklart på de försämrade reglerna om ränteavdragen nästa år.
LO Mervärde Medlemslånet – låna 20 000 – 350 000 kr till låg årsränta utan uppläggningsavgift.
LO Mervärde Medlemslånet för medlemmar i ett LO-förbund. Låna 20 000 – 350 000 kr till låg årsränta. Låneskydd utan extra kostnad. Ingen uppläggningsavgift.