Jag fick beslut om skuldsanering för ca 2 veckor sedan. Företaget jag är anställd på kommer snart att gå i konkurs. Jag är ensam med mitt barn på 2 år och i staden jag bor har jag inte så många son kan hjälpa till med avlastning. Barnets pappa bor i Stockholm och också barnet ca varannan helg. Där finns också min mamma och mina syskon med barn. Jag överväger starkt att flytta upp och planen är då att börja studera på 50% för att kunna få en studentlägenhet. Har ca 7 år i bostadskön och skulle absolut kunna få en trea med samma hyra som jag har idag.
Jag tänker att jag har 2 alternativ:
1. Jobba 100% och inte ta några studiemedel.
2. Jobba så mycket jag får(förbehållsbelopp, csn) och ta studiemedel.
Jag tänker att KFM skiter blanka fan i om jag studerar och kommer såklart att begära omprövning om min ekonomi förändras väsentligt.
Men hur ser dom på CSN under skuldsanering? Under en utmätning räknas det ju ej som inkomst alls. Är det samma nu?
Jag tänker att jag har 2 alternativ:
1. Jobba 100% och inte ta några studiemedel.
2. Jobba så mycket jag får(förbehållsbelopp, csn) och ta studiemedel.
Jag tänker att KFM skiter blanka fan i om jag studerar och kommer såklart att begära omprövning om min ekonomi förändras väsentligt.
Men hur ser dom på CSN under skuldsanering? Under en utmätning räknas det ju ej som inkomst alls. Är det samma nu?