Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Strul med ekonomin! Sökt skuldsanering

Hej
Läst mkt här under en längre tid
Nu har jag tagit modet och väljer skriva ut
Kanske få hjälp att tänka rätt och inte i panik

Som många andra här har jag hamnat i skiten och bara mitt fel ingen annan !
levt i någon slags dröm värd där jag trott att allt kommer att fixa sig
49 år 3 barn och världens bästa sambo
Perfekta familjen
Problemet är jag
Ca 4-5 år sen krockade jag med den där berömda väggen och hamnade efter med lite då jag varit sjuk
Började dra på mig lån efter lån
Mest för att täcka andra lån som sedan vart att större lån och idag ca390t

Som min sambo inte känner till
I desperat handling har jag nu ansökt om skuldsanering
och hoppas få någon slags hjälp om inte annat att få ordning på ngt
Och steget att berätta får mig att bli så rädd
känner mig rätt trött att ljuga och vända på varenda krona , börjat jobba extra men räcker ändå inte .
Mår så dåligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen och känner mig som världens sämsta

Vet nog någonstans att det kommer ordna sig längre fram men ledsen
Flera ?

Du måste berätta mer om du vill få relevanta råd och tips!
Hur mkt tjänar du per månad efter skatt?
Hur mkt har du i fasta kostnader?
Kostnader för lån?
Hur mkt har du kvar varje månad efter att allt är betalt?

Är dina totala skulder 380 k? Det är inte så mkt.
Hur tänker du kring din ansökan om skuldsanering? Uppfyller du kriterierna, med tanke på att du inte har så stora lån.
Många frågor....

Och har du tänkt berätta för din sambo? Eftersom hon kommer också att påverkas av en ev skuldsanering.

Lön 28200 innan skatt /jobbar lite extra får ca 2-3tusen varje månad

Fasta kostnader
Huslånet min del 9000kr
Mobil 600kr
Billån 2600kr

lån /krediter
ferretum 42.000 /1700
Nordax 39.000 /780kr
Konsumentkredit 120tusen /1970kr
Fairlo 38,000 /1030 kr
Santander 38,000 /579kr
Loanstep 22.500/ 1065kr
Avisa 35,900/480kr

billån 85.000/2600kr
Csn 33.000/1000kr
Klarna 10500/ca 600kr

Går minus varje månad som ni kan se

Självklart ska jag berätta måste bara ta styrka och mod ,skäms så otroligt mkt bara

Jag menar inte att skuldbelägga dig. Tänkte bada på att du inte kan få en skuldsanering rutan att hennes ekonomi ska bli inblandad

Lön 28200 innan skatt /jobbar lite extra får ca 2-3tusen varje månad

Fasta kostnader
Huslånet min del 9000kr
Mobil 600kr
Billån 2600kr

lån /krediter
ferretum 42.000 /1700
Nordax 39.000 /780kr
Konsumentkredit 120tusen /1970kr
Fairlo 38,000 /1030 kr
Santander 38,000 /579kr
Loanstep 22.500/ 1065kr
Avisa 35,900/480kr

billån 85.000/2600kr
Csn 33.000/1000kr
Klarna 10500/ca 600kr

Går minus varje månad som ni kan se

Självklart ska jag berätta måste bara ta styrka och mod ,skäms så otroligt mkt bara
Om skuldsanering skulle vara aktuell så behöver nog bilen bort först, min gissning utan att lägga vikt vid några andra parametrar.

Du lär inte få någon skuldsanering med de skulderna. Du ska också ha gjort allt du kan för att betala skulderna, sälja hus (vid övervärde) och ägodelar.

Du behöver sätta dig ned med din Sambo och förklara läget. Se över dina lån och krediter, försök att samla till en bättre ränta och längre löptid, medlems lån via facket, förhandla, huslånet kanske kan utökas för att bli av med de dyraste skulderna, amorteringspaus på bolån är möjligt. Kan något säljas för att bli av med den dyraste skulden. Snåla ned på all konsumtion både onödig och nödvändig.

Oavsett med en skuldbörda på 390 tkr exkl huslån går det att fila på ekonomin och anpassa sig så det även går att betala av skitlån med 20% ränta. Men då kan man inte tiga och leva på som vanligt.

Det är bättre att vara öppen med att nu har pappa det tufft med ekonomin, vi måste verkligen toksnåla och hjälpas åt det här året för att vända på skutan. Det är 100 gånger bättre än att du lånar på dig ännu mer skit, blir utmätt och behöver sälja huset, står kvar med en skuldbörda som absolut inte kan lösas. Åren går med löneutmätning och tillslut en skuldsanering. Det är dags att vända skutan nu, det är du som måste göra det inte KFM, prata med sambon, det finns fler möjligheter än du tror att vända på detta, snabbare än du tror!

Jag menar inte att skuldbelägga dig. Tänkte bada på att du inte kan få en skuldsanering rutan att hennes ekonomi ska bli inblanda
Du lär inte få någon skuldsanering med de skulderna. Du ska också ha gjort allt du kan för att betala skulderna, sälja hus (vid övervärde) och ägodelar.

Du behöver sätta dig ned med din Sambo och förklara läget. Se över dina lån och krediter, försök att samla till en bättre ränta och längre löptid, medlems lån via facket, förhandla, huslånet kanske kan utökas för att bli av med de dyraste skulderna, amorteringspaus på bolån är möjligt. Kan något säljas för att bli av med den dyraste skulden. Snåla ned på all konsumtion både onödig och nödvändig.

Oavsett med en skuldbörda på 390 tkr exkl huslån går det att fila på ekonomin och anpassa sig så det även går att betala av skitlån med 20% ränta. Men då kan man inte tiga och leva på som vanligt.

Det är bättre att vara öppen med att nu har pappa det tufft med ekonomin, vi måste verkligen toksnåla och hjälpas åt det här året för att vända på skutan. Det är 100 gånger bättre än att du lånar på dig ännu mer skit, blir utmätt och behöver sälja huset, står kvar med en skuldbörda som absolut inte kan lösas. Åren går med löneutmätning och tillslut en skuldsanering. Det är dags att vända skutan nu, det är du som måste göra det inte KFM, prata med sambon, det finns fler möjligheter än du tror att vända på detta, snabbare än du tror!
Funderar på dra tillbaka skuldsanering ansökan innan den påbörjar den
För slippa allt tjafs och slippa ha med kronofogden att göra , och ta tjuren vid hornen i stället
Bra eller dålig tanke ?

Funderar på dra tillbaka skuldsanering ansökan innan den påbörjar den
För slippa allt tjafs och slippa ha med kronofogden att göra , och ta tjuren vid hornen i stället
Bra eller dålig tanke ?
Hur mkt ligger du back varje månad?
När är du klar med billånet? Ta tjuren vid hornen låter som en bra plan.
Skulle prioriterat att få bort Ferratum först.
Extra inkomst är guld värt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp