Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Strategi till kommande nytt samlingslån på 270 tusen

Hejsan!
Min bror har ett samlingslån på Nystart med 9.95% ränta. 15 år avbetalning. Han skulle vilja söka ett nytt samlingslån så fort som möjligt, för att få ner räntan och antal år.

Planen är att söka på max 6 år, med förhoppning att komma ner till en ränta på max 7%.

Följande förutsättningar
Årsinkomst: 2019
414 tusen, varav 45 är underskott.
Årsinkomsten för 2020 kommer gå ner något då han gick på a-kassa under några månader. Årsinkomsten blir 293 tusen (jobb) och 97 tusen (a-kassa). Cirka 400 tusen.
Underskotten kommer nog hamna något högre än 45.

Idag är lånet på 290 tusen, och planen är att söka på minst 270 (han kommer få mkt skatt tillbaka).

Betyg idag är 4,47%. 13 förfrågningar som försvinner april-jan
13/4 = 10 förfrågningar
30/6 = 7 förfrågningar
26/8 = 4 förfrågningar

Han har fått nytt jobb sedan januari, och har en månadslön på mellan 35 000 - 40 000 kr före skatt. Såklart fast när vi söker.

Sammanfattningsvis, nytt samlinglån på 270 tusen, max 6 år, med en årsinkomst räknat på strax under 400 tusen, men tittar man på inkomsten idag ligger han på 444 000 tusen.

Hur hade ni gjort? Vår tanke är att söka 13e april i så fall, men kanske är dumt?

Hejsan!
Min bror har ett samlingslån på Nystart med 9.95% ränta. 15 år avbetalning. Han skulle vilja söka ett nytt samlingslån så fort som möjligt, för att få ner räntan och antal år.

Planen är att söka på max 6 år, med förhoppning att komma ner till en ränta på max 7%.

Följande förutsättningar
Årsinkomst: 2019
414 tusen, varav 45 är underskott.
Årsinkomsten för 2020 kommer gå ner något då han gick på a-kassa under några månader. Årsinkomsten blir 293 tusen (jobb) och 97 tusen (a-kassa). Cirka 400 tusen.
Underskotten kommer nog hamna något högre än 45.

Idag är lånet på 290 tusen, och planen är att söka på minst 270 (han kommer få mkt skatt tillbaka).

Betyg idag är 4,47%. 13 förfrågningar som försvinner april-jan
13/4 = 10 förfrågningar
30/6 = 7 förfrågningar
26/8 = 4 förfrågningar

Han har fått nytt jobb sedan januari, och har en månadslön på mellan 35 000 - 40 000 kr före skatt. Såklart fast när vi söker.

Sammanfattningsvis, nytt samlinglån på 270 tusen, max 6 år, med en årsinkomst räknat på strax under 400 tusen, men tittar man på inkomsten idag ligger han på 444 000 tusen.

Hur hade ni gjort? Vår tanke är att söka 13e april i så fall, men kanske är dumt?

Varför så kort period som 6år avbetalning? Om ni redan söker i april med alla förfrågningar så tror jag int ni får bättre ränta än nuvarande.

Håll ut till slutet i augusti Istället. Eller blir det svårt? Tänkte om han liks får tillbaka från skatten är inte pengar ett problem tills dess om jag förstod rätt?

Varför så kort period som 6år avbetalning? Om ni redan söker i april med alla förfrågningar så tror jag int ni får bättre ränta än nuvarande.

Håll ut till slutet i augusti Istället. Eller blir det svårt? Tänkte om han liks får tillbaka från skatten är inte pengar ett problem tills dess om jag förstod rätt?

Helst vill han ha ännu kortare än 6 år. Det är ingen panik för honom, men han vill ju bli skuldfri så fort som möjligt. Tanken är ju då att ta 6 år, och om 1 år söka igen fast då på 2-3 år. Kanske får är vänta till augusti då..

Alternativt tar han lånet på 15 år och sedan amorterar bort det på 6 år?

Det är ingen lag på att du måste ha kvar lånet i 15 år bara för att du söker på 15 år.

Helt klart vänta till hösten , om möjligt. Samt ta 12-15 år för hålla nere månadskostnad och amortera mer för snabbare avbetalning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp