Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Strategi Nystart

Har väntat på svar på min skuldsaneringsansökan i tre månader nu, och betalningsföreläggandena har börjat ramla in i brevlådan. Jag släppte allt till inkasso för ett år sen och har lyckats hålla mig flytande sen dess. Nu är situationen ohållbar, och jag funderar på att slänga iväg en ansökan till Nystart innan jag får en anmärkning och den dörren stängs.

Förutsättningar:

16 FF - alla äldre än 6 månader

Inkomst
362 275

Synliga lån/krediter
580 000 (vill lösa skulder för 500 000 och bara behålla kreditkorten med human ränta)

Underskott av kapital
-200 000

Jag har förstått att underskottet sätter käppar i hjulen, så jag tänkte lämna in en ny deklaration för 2017 och begära att räntan sätts till 0. Detta kommer att ge mig restskatt på 30-40 000, men det betalar jag av direkt om jag kan lösa mina andra lån. Annars lämnar jag in ännu en ny deklaration för att slippa det.

Min medsökande har 220 000 i inkomst och lika många FF samt samma belopp i blanco och kredit.

Jag vet att Nystart är hopplösa att ha att göra med och att räntan är skyhög, men jag betalar i dag 40 000 i månaden i räkningar, så att få ner det till 7 000 vore en önskedröm.

Är det någon med erfarenhet som kan svara på om detta är sannolikt att godkännas av Nystart? Måste underskottet bort? Medsökande eller inte?

Ska du ansöka om lån när du ansökt om skuldsaneing?

Vet inte din bakgrund men du får inte ha spelat på 6 månader när dem kollar ditt konto.

Ska du ansöka om lån när du ansökt om skuldsaneing?

Om lånet beviljas så minskar mina månatliga utgifter med 30 000. Då kan jag dra tillbaka min ansökan eftersom jag går runt ekonomiskt igen. Går den inte igenom så påverkar det ju inte min ansökan.

Vet inte din bakgrund men du får inte ha spelat på 6 månader när dem kollar ditt konto.

Jag har aldrig spelat. Möjligtvis köpt en Harry Boy för 50 kr nån gång.

Okej då är det ju lugnt på den fronten. Men hur reagerar kronofogden på din skuldsaneringsansökan om du har gjort en låneansökan under tiden du väntar på svar?

Jag har fått 350.000 https://www.lånforum.se/threads/varning-för-nystartfinans.7976/

Där kan du läsa varför du inte bör ta lån hos dom. Missar du en betalning så är hela månadsfakturan hos Intrum Justitia med grotesk ränta dessutom.

Men hur som helst om det är sista utvägen så är medsökande ett måste och ni ska ha hög gemensam inkomst i månaden + låg belåning.

Okej då är det ju lugnt på den fronten. Men hur reagerar kronofogden på din skuldsaneringsansökan om du har gjort en låneansökan under tiden du väntar på svar?

Vad jag vet så kan de inte se ansökningar som inte gått igenom. Går den igenom så drar jag tillbaka min skusan-ansökan.

Men hur som helst om det är sista utvägen så är medsökande ett måste och ni ska ha hög gemensam inkomst i månaden + låg belåning.

Vad innebär låg belåning? Är inte syftet med tjänsten att lösa stora skulder?

Kfm ser inga lånsökningar men det kan andra borgenärer se om dom gör kreditupplysningar.

Vad innebär låg belåning? Är inte syftet med tjänsten att lösa stora skulder?

Jo men om du har exempelvis 800.000 i synliga skulder/krediter och vill lösa en del utav dom bara så är det problematiskt.
Om du vill lösa ALLA skulder - synliga som osynliga, alla smslån och dylikt med så fine.

Jo men om du har exempelvis 800.000 i synliga skulder/krediter och vill lösa en del utav dom bara så är det problematiskt.
Om du vill lösa ALLA skulder - synliga som osynliga, alla smslån och dylikt med så fine.

Vet du om de beviljar att man kompletterar sin ansökan även om man får avslag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp