Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Strandia finans inkasso Avida

har något erfarenhet hur funkar hos avidafinans om det är de eller Strandia som bestämmer om avbetalning ,

Jag har inget hos Strandia, men Avida Inkasso uppfattar jag som rätt svåra att ha med att göra. 3 avbetalningar verkar ligga mycket strikt generellt och inga förfrågningar jag gjort har besvarats med annat än "Var vänlig och betala omgående" xD Det är ju för att jag inte kan det som jag hör av mig ärthjärnor.

Som tur är har jag bara tre saker hos dom på relativt låga belopp, 2 på 4100:- styck och en på 4700:-. Betalar hellre av en i taget på en gång i situationen som blivit än att tjafsa med dom. Mitt ligger ju ändå hos kronofogden numer så jag har ju alternativet att göra så under den närmaste tiden innan det minskar och jag ska ta tag i det här ordentligt så man slipper kronofogden inom rimlig tid.

Enligt den här tråden verkar Strandia Finans inte gå med på avbetalningsplaner alls:

https://www.lånforum.se/f12/avida-finans-snabba-till-inkasso-t2292/

Ett jävla beteende att inte tillåta avbetalningar på relativt höga belopp.

Senast ändrad:
Stämmer tyvärr inga avbetalningar där

denna svar fick jag idag av avida :

Detta ärende kommer från Strandia och dem tillåter dessvärre inte något anstånd eller någon amorteringsplan utan betalning bör ske enligt inkassokrav för att undvika rättsliga åtgärder.

Kan bara tillägga att jag betalade Strandia så det var dem tillhanda 10/3, de har fortfarande inte registrerat betalningen. Jag har mejlat dem flera gånger eftersom jag tycker det är obehagligt, de skyller på att de bytt IT-system och att de ligger efter med registreringarna av inbetalningarna. Hoppas verkligen att jag inte får något betalningskrav bara för att de strular.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp