Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stort samlingslån, tar hjärna emot hjälp!

Hej på er,

Hoppas det nya året startat bra för alla krigare!

Jag har under en lång tid hamnat i en dålig cirkel och ska nu bryta mig ur denna en gång för alla!

Har 6 st förfrågningar varav 4 försvinner under Mars.
Nuvarande UC är 10%.
Har 3 st större samlingslån om ca 550 000 totalt.
Har även en del andra dyra smålån och krediter om totalt 100 000 kr.

Har nytt jobb med en årslön om 840 000 kr/år (fastlön) samt bonus om ca 2-4 månadslöner.

Jag har två funderingar:
Kan jag räkna med min bonus när jag ansöker om ett större samlingslån? eller bör jag bara ange min fasta lön? Vad tycker ni?
Tänkte söka om samlingslån när mina 4 förfrågningar försvinner i Mars, vilket jag tror borde resultera att jag minst hamnar under 5% i risk.
Tror ni det finns någon chans alls att jag blir beviljad ett samlingslån om 650 000?

Tack på förhand allesammans! :)

Hur nytt är jobbet, är den här nya lönen+bonusarna med på förra årets deklaration?
Om inte, vad hade du förra året i inkomst som kommer stå på deklarationen?

ang dina funderingar, ja dina bonusar kommer ju vara inräknat i din taxerade förvärvsinkomst.

Dock så bör du ju komma ihåg att just nu syns 2024 års inkomstuppgifter vid en låneansökan så för att 2025 års inkomster ska synas vid ansökan så måste du vänta tills årets deklaration är klar och registrerad.
Gäller din nya inkomst för i år 2026 så måste du vänta till nästa år när deklarationen är klar för att det ska räknas med vid ansökan.

Började denna månaden så väldigt nytt. Går lånebolagen endast på årets inkomstuppgifter?

Började denna månaden så väldigt nytt. Går lånebolagen endast på årets inkomstuppgifter?
De går på 2024 inkomst tills deklarationen för 2025 är klar.

om du skriver att du tjänar betydligt mer än tidigare år så kommer de kräva lönespec och då tror jag verkligen inte att en lönespec räcker.

Ja, det räcker med anställningsavtal . Det vore bra om du hamnar under 4 i Uc och då söka

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp