Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stort samlingslån - möjligt?

Tusen tack! Känns så bra att få ner månadskostnaderna samt att kunna lägga en del på renovering också. Vi kommer gå till vår bank till hösten och lägga in det på bottenlånet, vårt hus är bara belånat till 50 %. Mannen fick också flera förslag och valde att gå vidare med Avida finans där han fick den lägsta räntan (kring 6%).

Äntligen börjar ekonomin gå åt rätt håll! Tack för ditt peppande svar, clyro :)
Fan vad bra jobbat alltså och vad härligt! det kommer kännas så mycket lättare för er, när ni har betalat räkningar och har så mycket mer kvar på kontot! 6% på Avida är för övrigt jättefint ju!

avslutar med ett vänskapligt råd dock i allra största välmening såklart.
Vet inte hur ni hamnar procentuellt i belåningsgrad med de nya lånen (Sorry orkade inte backa), men det blir jobbigt att sälja om ni har Max belåning, iaf om man vill ha loss lite handpenning till ett nytt hem. Detta har ni förstås redan tänkt på men ville bara påminna om ni avser att flytta inom kort. Kram på er!

Fan vad bra jobbat alltså och vad härligt! det kommer kännas så mycket lättare för er, när ni har betalat räkningar och har så mycket mer kvar på kontot! 6% på Avida är för övrigt jättefint ju!

avslutar med ett vänskapligt råd dock i allra största välmening såklart.
Vet inte hur ni hamnar procentuellt i belåningsgrad med de nya lånen (Sorry orkade inte backa), men det blir jobbigt att sälja om ni har Max belåning, iaf om man vill ha loss lite handpenning till ett nytt hem. Detta har ni förstås redan tänkt på men ville bara påminna om ni avser att flytta inom kort. Kram på er!

Tack för ditt råd, clyro! Vi planerar att bo kvar i vårt hus många år (har redan bott här i 15 år) så vi behöver inte tänka på det med handpenning till ett nytt hem. Vi har en noggrant planerad ekonomi där vi för in alla utgifter i ett excel-dokument (låter tråkigt men guld värt)! Tanken är att kunna betala av ett av lånen i snabbare takt och sedan lägga in det andra på huslånet i höst. Uppskattar att du tar dig tid att "kolla läget" :) Kram på dig också!

Tack för ditt råd, clyro! Vi planerar att bo kvar i vårt hus många år (har redan bott här i 15 år) så vi behöver inte tänka på det med handpenning till ett nytt hem. Vi har en noggrant planerad ekonomi där vi för in alla utgifter i ett excel-dokument (låter tråkigt men guld värt)! Tanken är att kunna betala av ett av lånen i snabbare takt och sedan lägga in det andra på huslånet i höst. Uppskattar att du tar dig tid att "kolla läget" :) Kram på dig också
Ja vad bra , såklart ni hade koll på det :)
Härligt att möta en ”excel-nörd” också, är själv helt besatt av min och får nästan panik nu när jag får en efaktura och jag inte direkt kommer åt Excelfilen! glöm inte bort att belöna er själva bara, vi har jobbat så hårt med våra ekonomier och behöver emellanåt en liten morot för att orka fortsätta kämpa mot frihet. Men en middag ute eller en tröja är man värd ibland <3

Ja vad bra , såklart ni hade koll på det :)
Härligt att möta en ”excel-nörd” också, är själv helt besatt av min och får nästan panik nu när jag får en efaktura och jag inte direkt kommer åt Excelfilen! glöm inte bort att belöna er själva bara, vi har jobbat så hårt med våra ekonomier och behöver emellanåt en liten morot för att orka fortsätta kämpa mot frihet. Men en middag ute eller en tröja är man värd ibland <3

Haha, igenkänningsfaktor på det alltså! :D Jag har min excelfil lättillgänglig på telefonen för att komma åt den snabbt! ;-)

Håller med om att det är viktigt att belöna sig själv ibland! Köpte lite nya kläder förra veckan och igårkväll så köpte vi lite nya aktier också. Man får ju passa på när det dippar lite! <3 Hoppas du också belönar dig själv ibland, clyro!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp