Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stort samlingslån - möjligt?

Hej,

Jag och min man planerar att söka ett stort samlingslån på 600.000:- där 400 k skall gå till att samla lån och 200 k skall gå till en takrenovering. Min fråga till er experter härinne är huruvida det är möjligt med våra förutsättningar? Och var skall vi i så fall söka? Advisa eller lendo? Tanken är att senare i höst gå till vår bank och baka in lånet i bottenlånet på huset men då vill vi ha så goda förutsättningar som möjligt (alltså inte ha så många lån och krediter).

Jag:
2,4 i uc
408000 årsinkomst
5 förfrågningar
55000 underskott
250000 blancolån samt 2 krediter
Inga bet.anmärkningar
550000 huslån

Han:
0,36 i uc
312000 årsinkomst
3 förfrågningar
45000 underskott
300000 blancolån samt 1 kredit
Inga bet.anmärkningar
550000 huslån

Hej,

Jag och min man planerar att söka ett stort samlingslån på 600.000:- där 400 k skall gå till att samla lån och 200 k skall gå till en takrenovering. Min fråga till er experter härinne är huruvida det är möjligt med våra förutsättningar? Och var skall vi i så fall söka? Advisa eller lendo? Tanken är att senare i höst gå till vår bank och baka in lånet i bottenlånet på huset men då vill vi ha så goda förutsättningar som möjligt (alltså inte ha så många lån och krediter).

Jag:
2,4 i uc
408000 årsinkomst
5 förfrågningar
55000 underskott
250000 blancolån samt 2 krediter
Inga bet.anmärkningar
550000 huslån

Han:
0,36 i uc
312000 årsinkomst
3 förfrågningar
45000 underskott
300000 blancolån samt 1 kredit
Inga bet.anmärkningar
550000 huslån

Ni kan ta varsin 300k det kommer nog gå bra eller 500k på resurs eller annan ban sök på 500k tillsammans eller 400k varsin på advisa

Jag valde Santander igår vid låneansökan och pengarna har redan kommit in på kontot. Snabba ryck!
Fan vad härligt, grattis!
Kommer att gå minst lika bra för mannen.

som du själv skriver vore det sen optimalt att baka in delar eller hela lånen i bolånet om ni planerar att bo kvar ett gäng år till!

så glad för din skull, bra jobbat!!!

Fan vad härligt, grattis!
Kommer att gå minst lika bra för mannen.

som du själv skriver vore det sen optimalt att baka in delar eller hela lånen i bolånet om ni planerar att bo kvar ett gäng år till!

så glad för din skull, bra jobbat!!!

Tusen tack! Känns så bra att få ner månadskostnaderna samt att kunna lägga en del på renovering också. Vi kommer gå till vår bank till hösten och lägga in det på bottenlånet, vårt hus är bara belånat till 50 %. Mannen fick också flera förslag och valde att gå vidare med Avida finans där han fick den lägsta räntan (kring 6%).

Äntligen börjar ekonomin gå åt rätt håll! Tack för ditt peppande svar, clyro :)

Tusen tack! Känns så bra att få ner månadskostnaderna samt att kunna lägga en del på renovering också. Vi kommer gå till vår bank till hösten och lägga in det på bottenlånet, vårt hus är bara belånat till 50 %. Mannen fick också flera förslag och valde att gå vidare med Avida finans där han fick den lägsta räntan (kring 6%).

Äntligen börjar ekonomin gå åt rätt håll! Tack för ditt peppande svar, clyro :)

Vad fick du för ränta på ditt lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp