Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stort samlingslån igen? 0,7 procent

Hej på er!

Några kanske kommer ihåg att jag för några månader sen tog ett samlingslån på 390,000kr hos remember med betyg på ca 2-3 procent(?).

Såhär ser det ut idag:
Totala skulder 641,000kr
(3 krediter som inte är använda syns på 70,000kr)
2 förfrågningar
255 i årsinkomst (lägre än förra året)
63 i underskott
BETYG: 0,7 procent.

Jag ska testa att få till en bättre ränta på iallafall de senaste lånet jag tog på 390,000kr (som har ca 11 procent i ränta) Men vågar man söka på ännu högre? För att samla ytterligare ett lån i detta då.

Några tips innan jag ansöker?
Jag har inget tips men är väldig intresserad av resultatet. Jag har ingen erfarenhet att ansökningar på höga belopp.

Lite sent nu, men varför har du tre stycken oanvända krediter? Räcker väl med en.

Kan rekommendera att inte görs något med dina krediter före du ansöker om lån. Avslutar du så kan ditt betyg gå upp ganska rejält!

Jag har 2 kreditkort som jag allltid haft, den tredje var credigo som började synas men den är avslutad.

Undrar om jag bara ska ta på 350,000kr? Kanske lättare att få bättre ränta då.

Kan rekommendera att inte görs något med dina krediter före du ansöker om lån. Avslutar du så kan ditt betyg gå upp ganska rejält!
varför är det sämre att avsluta krediter innan lån? Jag trodde precis det var tvärtom, ju förre krediter desto bättre.
Har precis avslutat tre krediter som jag inte använt på länge. Det kanske var dumt gjort då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp