Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Stort samlingslån (700k), hjälp och strategi.

Ta Ikano istället! Rak amortering och super sjysta. En av extremt få som erbjuder rak amortering.
Tack för tipset, men just nu är målet att få ner kostnader så mycket som möjligt, och med 12 kontra 15 år så blev remember billigast, jag tänker nu vänta ut UC och i framtiden försöka samla allt till en bra ränta (och helst rak amortering förstås).

UC-risk gick från 13.2 till 17.1 på en ff.
Lån etc har inte uppdaterats än, blir kul att se hur det ändras när jag släcker krediterna.

Intressant också att UC-risk på upplysningskopian hos de olika bolagen visar annorlunda,
Ex. Remember visar 4.96% medan resurs visar 17.09% i risk.

Testade att betala in en del på ferratum till månadsskiftet förra månaden (och maxade den 1 juni igen)
På UC nu, 26100 nyttjat av 35k hos ferratum (jämfört med typ 33 av 35 innan)
48k av 50 på remember kreditkort.
Bara den uppdateringen gick jag från 17% risk till 13.2% igen.

En ff försvann idag, nere på 11.1% nu.
Betalat av krediterna nu med samlingslånet som kom i början på juni. ska även pröjsa santander+nåt av de övriga lånen inom kort men är lite nyfiken på hur uc kommer att se ut med ca +220k blanco men noll nyttjade krediter (av totalt 85k) så avvaktar.

Gör detta test för att förstå mer hur just krediter kontra blanco påverkar UC

Bilagor

• Screenshot_20220627_091418.jpg
    Screenshot_20220627_091418.jpg
    108.9 KB · Visningar: 137
nu var det dags för uc uppdatering.
Blanco 944k
Krediter: 2400 nyttjat av 85k.
6ff.
UC risk 2%

Helt sjukt hur mycket krediterna påverkar uc score :O

nu var det dags för uc uppdatering.
Blanco 944k
Krediter: 2400 nyttjat av 85k.
6ff.
UC risk 2%

Helt sjukt hur mycket krediterna påverkar uc score :O
En fråga, när du tog Remember, kollade de transaktioner då? Fick du lösa krediterna själv eller gjorde dem det åt dig?

När jag hade 12,5 k i månaden på att betala lån (1,4 miljoner i konsumtionslån) och räntan kanske var 10k i månaden då släppte jag allting och ansökte om skuldsanering. Kan det kanske vara ett alternativ för dig?

Vad hade du för uc score när du tog lånet på remember?

När jag hade 12,5 k i månaden på att betala lån (1,4 miljoner i konsumtionslån) och räntan kanske var 10k i månaden då släppte jag allting och ansökte om skuldsanering. Kan det kanske vara ett alternativ för dig?

med hans höga lön och hälften av de lån du hade så tror jag det är enklare att lösa skiten själv? Man kan ju tänka på sanering, men då får man leva på ingenting.

Sköter han det själv så kommer han ha mycket mer pengar kvar efter räkningar. Samtidigt som han kan betala av på lånen.

Jag vet inte vad som är bäst..

5 år är rätt lång tid.

Har man tur kan han ju få ett lån på 600 000 med en kostnad på 6000 kronor ca per månad inklusive amortering.
med hans lön har han nog ca 28-30 000 kvar efter han betalat den räkningen.

Jag tror nog det är bättre för honom att lösa det själv, utan sanering. Då kan han leva lite samt unna sig samtidigt som han amorterar kanske lite extra.

Blir man äns beviljad skuldsanering med dessa förutsättningar?

jag sitter i exakt samma situation(500 000 lån totalt. SEB + Komplett + några små krediter), och kommer efter jag betalat av mina småkrediter(som kostar mest) ha en månads kostnad på ca 6500 kronor.

Jag får ut ungefär 33 000, och min hyra(5500) + andra räkningar(1200) + lån (6000).
Så jag kommer ha ca 20 000 kvar efter räkningar.

Kan man få skuldsanering med dessa förutsättningar?
Eller kommer dom härleda mig till att lösa skiten själv?

Är det äns värt att ansöka om?
Sämre levnadsstandard under 5 år.

MVH
(sorry att jag tar över tråden lite)

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp