Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stort privatlån, vad tror ni om ett samlingslån på 300000:-

Har 3 privatlån. Ett hos Coop på 314000:- med drygt 5 % ränta. Ett hos Swedbank på 285000:- med 7,9% ränta. Ett hos SEB på 20000:- med drygt 5% ränta. Årsinkomst 399000:-. Underskott 58000:- Äger 50% av fastighet som är belånat 85%. Ska inte ha medsökande eller fastigheten som säkerhet. 6 ff, senaste 2 i maj. 2 försvinner i oktober. Kreditbetyg 1,6. Inga betalningsanmärkningar. Vad tror ni om ett samlingslån på 300000:- för att baka ihop lånen hos Swedbank och SEB?

Bättre vore väl att betala av SEB jag gjorde det förra månaden. SEB är bara att ha att göra med aldrig krångel om man är sen. Du har ju väldigt stora lån redan.

Jotack, jag vet ;-). Ja, det är ju en väg att gå. Men skulle ändå vara skönt att bara ha 2 lån att amortera på. Är aldrig sen med betalningarna.

Hur får man så stora lån med relativ liten inkomst och dessutom jättebra kreditbetyg??

Ena lånet var först bundet till en fastighet som jag skrev över till min syster. Tog ett privatlån och löste ut huset. Vi hade det på hyrköp. Egentligen skulle det inte skrivas över förrän om 5 år. Men hon behövde renovera och jag ville hjälpa henne så hon kunde belåna huset. Hon kommer betala sin kvarvarande skuld på 81000 nästa år till mig så då kan jag ju lösa in en del av lånen.

Ah ok...för komplicerat att efterlikna. :D Hoppas ja kan låna mer på min lgh snart..men 2016 år inkomster har inte kommit in på min UC än...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp