Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stort lån 500.000

Tja! Tack för svar. Vill inte vara otacksam men jag tänkte enbart på lån på 500k med en fin ränta. Inte uppdelat utan ett stort. Som 2pac fick.
Problemet att knappt någon bank vill ge någon för dom okänd ett lån på 500 k direkt. Det kan funka att höja efter något år till det beloppet. Men innan dessa får man räkna med att beloppet behöver styckas upp. 350k är nog fortfarande något sorts riktmärke för nya lån.

Du hade ett så hög inkomst va? Vad hade du för risk ungefär vid tillfället?

Syntes 800k i inkomst vid ansökningstillfället. Minskade med 200k under 2020 till 600k.

Risken minns jag inte exakt tyvärr - finns säkert någonstans på forumet. Tror de var runt 1 då. Första erbjudandet från collector genom Lendo var 10,59 % ränta typ och jag valde gå vidare med en annan aktörer som erbjöd 5,9 %. Collector aktivt ringde mig dagen efter och frågade om jag nappar om de matchar räntan så var egentligen de som hände

Syntes 800k i inkomst vid ansökningstillfället. Minskade med 200k under 2020 till 600k.

Risken minns jag inte exakt tyvärr - finns säkert någonstans på forumet. Tror de var runt 1 då. Första erbjudandet från collector genom Lendo var 10,59 % ränta typ och jag valde gå vidare med en annan aktörer som erbjöd 5,9 %. Collector aktivt ringde mig dagen efter och frågade om jag nappar om de matchar räntan så var egentligen de som hände
Okej. Så Collector erbjöd inte bäst från början alltså, kanske bäst att söka direkt via dom tänker jag då? Nackdelen då är ju att man inte får med Ica banken bl.a som jag sett folk ha 500k blanco hos.
Vad tror ni om chanserna om man är 2 som söker?

Jag
Inkomst, 390k
Underskott 34k
Blanco 600k
Uc risk 1-2% (när jag ska söka så tror jag det kommer ligga där omkring)
FF 4st

Medsökande
Inkomst 289k
Underskott 10k
Uc risk under 1%
FF 1

Tillsammans har vi bolån på 650k också.

Okej. Så Collector erbjöd inte bäst från början alltså, kanske bäst att söka direkt via dom tänker jag då? Nackdelen då är ju att man inte får med Ica banken bl.a som jag sett folk ha 500k blanco hos.
Vad tror ni om chanserna om man är 2 som söker?

Jag
Inkomst, 390k
Underskott 34k
Blanco 600k
Uc risk 1-2% (när jag ska söka så tror jag det kommer ligga där omkring)
FF 4st

Medsökande
Inkomst 289k
Underskott 10k
Uc risk under 1%
FF 1

Tillsammans har vi bolån på 650k också.

Jag tror personligen en låneförmedlare än bättre än direkt hos banken. Får du fler erbjudnaden kan du försöka spela ut dom mot varandra istället, alternativt sänka ränta på befintliga blancolån

Jag tror personligen en låneförmedlare än bättre än direkt hos banken. Får du fler erbjudnaden kan du försöka spela ut dom mot varandra istället, alternativt sänka ränta på befintliga blancolån
Okej. Tror du vi får ett lån för att samla på 500k till bra ränta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp