Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Storlek på lån hos Bank Norwegian?

Jag löste min BN lån i mars på 180 000:- och svor att jag aldrig mer någonsin skulle behöva... men nu behöver jag låna där igen.. ungefär samma!!

Tror ni man får sämre förutsättningar om de ser att man har haft ett lån hos dom som man löste redan efter 7 månader? Har ju gått ett halvår snart sedan jag löste, eller ganska exakt. Kommer behöva lösa mindre lån igen. Ungefär samma förutsättningar som dig XC.. 2.7% score. 360 inkomst... lite högre underskott 69. 4 FF. Inga registrerade blanco i UC.

Till forumskaparen:
Om du söker hos BN så spelar det nog inte så stor roll vilken summa du söker, de kommer att erbjuda dig MAX vad din upplysning säger. Sen efter några månader kommer det att dyka upp en flik på mina sidor där du kan ansöka om att höja upp lånet. Likadant där, finns det mer utrymme kommer du bli erbjuden max. Dett är något du själv får hålla kolla på. Kommer ingen notis om det.

Jag löste min BN lån i mars på 180 000:- och svor att jag aldrig mer någonsin skulle behöva... men nu behöver jag låna där igen.. ungefär samma!!

Tror ni man får sämre förutsättningar om de ser att man har haft ett lån hos dom som man löste redan efter 7 månader? Har ju gått ett halvår snart sedan jag löste, eller ganska exakt. Kommer behöva lösa mindre lån igen. Ungefär samma förutsättningar som dig XC.. 2.7% score. 360 inkomst... lite högre underskott 69. 4 FF. Inga registrerade blanco i UC.

Till forumskaparen:
Om du söker hos BN så spelar det nog inte så stor roll vilken summa du söker, de kommer att erbjuda dig MAX vad din upplysning säger. Sen efter några månader kommer det att dyka upp en flik på mina sidor där du kan ansöka om att höja upp lånet. Likadant där, finns det mer utrymme kommer du bli erbjuden max. Dett är något du själv får hålla kolla på. Kommer ingen notis om det.

Bara gissningar, men jag tror inte det är avgörande negativt. Du har ju trots allt visat att du betalar tillbaka, och det är ju när lån är nya som de tjänar mest pengar/månad. Sen kan det ju ringa varningsklockor för att du vill samla igen, så det här är nog relativt unikt fall, i alla fall erfarenhetsmässigt här på forumet. Hoppas du löser det en gång för alla nu!

Angående att det inte spelar någon roll vilken man summa man söker så stämmer det antagligen något så när. Dock ska man inte söka överdrivet lågt och sedan ändå teckna maxbeloppet de erbjuder, finns en tråd om en som gjorde så som blev uppringd för att förklara sitt lånebeteende.

Håller med om att de kan verka suspekt om man söker 45 och tar 350... så inom rimliga gränser antar jag.

Det är väl just det... de kan ju ifrågasätta varför man behöver låna igen så snabbt inpå. Men å andra sidan så erbjuder de ju nästan alla sina kunder att höja upp 100 eller mer inom några måndader vilket är exakt samma sak fast nästan värre. Tar du ett samlingslån på 100 och sedan 2 månder senare lånar 80 till som de oftast tillåter så borde de ju vara sämre än att låna om ett halvår senare... vi får se :p

Inte utan att man undrar vilka förutsättningar man ska ha för att få det beviljat. Om man nu vill ha det beviljat alls, 500000 i blanco är enormt mycket..

Utan att veta någonting egentligen misstänker jag att den gränsen främst är satt för redan befintliga, skötsamma, kunder som ska kunna höja sina lån ytterligare. Jag antar att lånen börjar om på dag 1 när en höjning tas? Med annuitetslån är det guld värt för BN.

Samma användare som Lasse1234 som är Gäst nick.

Fick allefall beviljat 325 000 14,50% Ränta. Sökte på 250 000. med förfrågan om att lösa in lån för 45 000 som inte fanns med på UC. Vågade inte skriva med alla smslån utan tog bara ett litet urval. Tog 300 000:-

UC Score. 2,7
Inkomst 367 000
Underskott 69 000
FF 4
Enbart 5 000 i kreditkort inget blanko reggat på UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp