Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Stor skuldsättning trots hög inkomst

Sälj bilen, byt lägenhet sätt press på killen om ni är på gränsen till ekonomisk krasch så är McDonalds ett jobb också. Prioriteringarna är helt fel hos din partner tyvärr. Jag förstår att du inte vill att man kommenterar det men du säger att du är medveten om situationen och då borde du vara medveten om problemet också. Ingen ide att lura dig själv. Sätt er ner prata säg att du är pank och behöver hjälp annars måste bilen och lägenheten bort imorgon.

Om han har 10 in och 50% går till bilen som enbart han använder så är det något fel i prioriteringarna. Hoppas det löser sig för dig.

Din kille får ut 10.000 i månaden och kör en bil för 650.000? Du skriver att bilkostnaden inte är problemet eftersom din kille ändå betalar på den, men om han får ut 10k och bara lånet går på 5k och sen flera tusen för parkering, försäkring och övriga kostnader gällande bilen, då är ju hans pengar slut och du behöver försörja honom, så det ÄR ett problem.
Förstår du inte att det skulle göra extremt mycket för er ekonomi om ni gjorde er av med bilen?

Är bilen säkerhet för lånet?
Ok, hoppas på att den inte blir föremål för utmätning, men är den säkerhet och köpt på kredit så kanske den möjligheten minskar lite.
Skulle den mätas ut så kommer ju den summan att läggas på hans skulder, och inte ditt billån. Nästan sämre läge än att sälja den till underpris.

Ja juste, som andra nämner. Det räcker att han blir stoppad och bilen kommer bli utmätt av KFM och då är situationen ännu värre för dig. Gör dig av med bilen, han kan hellre hjälpa dig och hushållet med 5000 i månaden istället för att köra en x6a med 10.000 inkomst i månaden. Du måste pusha att han söker jobb.

Din situation är väldigt nära att krascha och det kommer med största sannolikhet gå ut över eran relation tyvärr, och du är den mest sårbara här ur ett ekonomiskt perspektiv. Sälj bilen, försök jämka. Kolla om du kan samla alla små krediter och börja lägga upp en plan hur er ekonomiska skyldigheter ska gå framåt.

I december erbjöd dem 350K, ska försöka få dem att ge mig ett högre bud, några tips på hur man kan förhandla upp budet?
Dom har erbjudit dig 350, men du behöver minst 420k. Skulle säga att "ni får gärna köpa bilen, men jag begär 450k för den" så kanske de säger "380" och då kan du gå ner till 440 osv. Stannar dom på 390k så är det överenskommet! Helt klart bättre med ett restlån på ca 30.000kr som killen fortsätter att betala för (du kan ju också betala extra, har du 10k att lägga och killen 5 så är ni klara om ca 2 månader).
Så får han betala sig själv ett busskort för 1020kr och leva i enlighet med sin inkomst.
Vill han behålla bilen då ska han ha ett jobb och kunna ta över lånet på bilen. Du har rätt att sälja den om du äger bilen.

Dom har erbjudit dig 350, men du behöver minst 420k. Skulle säga att "ni får gärna köpa bilen, men jag begär 450k för den" så kanske de säger "380" och då kan du gå ner till 440 osv. Stannar dom på 390k så är det överenskommet! Helt klart bättre med ett restlån på ca 30.000kr som killen fortsätter att betala för (du kan ju också betala extra, har du 10k att lägga och killen 5 så är ni klara om ca 2 månader).
Så får han betala sig själv ett busskort för 1020kr och leva i enlighet med sin inkomst.
Vill han behålla bilen då ska han ha ett jobb och kunna ta över lånet på bilen. Du har rätt att sälja den om du äger bilen.
Det är över huvudtaget dumt att äga en bil i den prisklassen om han har miljon skulder hos KFM. Den kommer utmätas vid nästa stopp. Det är han som använder den. Blir bara stort jävla huvudvärk för henne sen att hålla på med myndigheten att bevisa fram o tillbaka.

Skulle inte heller förvåna mig om KFM verkligen kollar forumet och har koll på en del här. Nu när det är sagt att det är en x6a i Sthlm så lär det inte vara svårt för dom att ta tag i den. Jag kan ha fel men det skulle inte förvåna mig faktiskt. Sen om det kommer till den punkten där dom utmäter bilen och om dom är skriva på samma adress så lär dom göra ett hembesök också vid nästa koll av utmätning av tillgångar.

Det är över huvudtaget dumt att äga en bil i den prisklassen om han har miljon skulder hos KFM. Den kommer utmätas vid nästa stopp. Det är han som använder den. Blir bara stort jävla huvudvärk för henne sen att hålla på med myndigheten att bevisa fram o tillbaka.

Skulle inte heller förvåna mig om KFM verkligen kollar forumet och har koll på en del här. Nu när det är sagt att det är en x6a i Sthlm så lär det inte vara svårt för dom att ta tag i den. Jag kan ha fel men det skulle inte förvåna mig faktiskt. Sen om det kommer till den punkten där dom utmäter bilen och om dom är skriva på samma adress så lär dom göra ett hembesök också vid nästa koll av utmätning av tillgångar.
Jag glömde helt bort att han satt på miljonskulden. Ännu större anledning att slopa bilen helt och faktiskt ta det erbjudandet från Riddermark och låta honom betala den skulden som är kvar. Vid sanering kommer inte den skulden att ingå. Hon verkar inte angelägen om att ha bilen i sin ägo (min uppfattning).
TS, rädda dig och din ekonomi och sälj bilen, försök förhandla upp beloppet men sälj den. Mindre huvudvärk. Du har säkert chansen till att förhandla om villkoren och få lägre månadskostnad samt baka ihop det med den illa BN skulden (hos en annan bank/ långivare).

Delar av KFM kollar väl detta forum ;)?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp