Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stor röra

hej, har lite frågor och om någon kan hjälpa mig vore jag tacksam. Har hamnat på kronofogden nu efter många år med sms lån och dyligt. Fick en lapp hem om skuld att betala och den ska vara inne senast den 6/9. Kan ju inte betala så jag antar att det kommer bli löneutmätning. Men mitt i all röra sa jag upp mig från jobbet och har börjat plugga, inte för att gömma mig men för att jag inte trivdes på jobbet. Min största fråga är om kronofogden kommer att hinna ta mina outbetalda semesterdagar som utbetalas den 25/10?
Har kronofogden rätt att ta semesterdagar som är intjänade långt innan jag hade något hos kronofogden?
Som sagt tacksam för svar mvh.

När Du får pappret där Du ska redovisa din inkomst och utgifter från KF, så kommer du ju inte redovisa någon arbetsgivare eftersom du nu pluggar, men KF kan ju likväl komma att kontakta den arbetsgivare som finns reggad hos Skatteverket enligt din senaste deklaration...och på det sättet få besked om utbetalning av semester, så det mest troliga är dessvärre att den ryker... :(

hej, har lite frågor och om någon kan hjälpa mig vore jag tacksam. Har hamnat på kronofogden nu efter många år med sms lån och dyligt. Fick en lapp hem om skuld att betala och den ska vara inne senast den 6/9. Kan ju inte betala så jag antar att det kommer bli löneutmätning. Men mitt i all röra sa jag upp mig från jobbet och har börjat plugga, inte för att gömma mig men för att jag inte trivdes på jobbet. Min största fråga är om kronofogden kommer att hinna ta mina outbetalda semesterdagar som utbetalas den 25/10?
Har kronofogden rätt att ta semesterdagar som är intjänade långt innan jag hade något hos kronofogden?
Tror inte att det har betydelse när du har intjänat dina semesterdagar,dom har ju rätt att utmäta det.Du har ju trots allt skulder.Största frågan är om dom hinner att mäta ut,frågan går till våran "lasseman".

Intjänad semester som ska betalas ut sådär går att utmäta, det görs en särskild beräkning som jag inte kan utantill. Det borde hinnas till 25/10 tycker jag.

Finns det ingen möjlighet att du kan få pengarna tidigare än 25/10?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp