Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stoppa Nordea e-låne avi

Hej,

Jag undrar om någon har erfarenhet av att stoppa kommande betalningar till Nordea som ligger på e-låne avi.

Jag har fyra sådana som alltid dragits från mitt personkonto. Behöver nu stoppa dragningen på två av dem (ska dras den 27e) och har försökt mig på detta på Internetbanken. Fann dock inget alternativ för att stoppa enskilda betalningar utan fick välja "Nordea lån". Fick bekräftat att de mottagit min avanmälan och att denna skickats till Nordea. Men, betalningarna ligger kvar under "kommande betalningar".

Någon som stoppat utbetalningar till Nordea på detta sätt? Om ja, tog det någon dag tills betalningarna försvann från "kommande betalningar"?

Jag är så orolig att jag gjort något fel då det vore lite krisigt om dessa fyra dras..

Sedan vill jag gärna undvika dröjsmålsränta på de två jag inte ville stoppa, antar (?) att jag kommer att få fakturor för signering i Internetbanken så snart det registrerats att e låneavi tjänsten har avanmälts (förutsatt att jag faktiskt lyckades avanmäla den..)?

Utan att ha läst hela inlägget (ursäkta) kan du stoppa samtliga autodragningar om du loggar in på respektive hemsida och söker på ”stoppa autogiro” eller liknande

Utan att ha läst hela inlägget (ursäkta) kan du stoppa samtliga autodragningar om du loggar in på respektive hemsida och söker på ”stoppa autogiro” eller liknande

Tack men det tycks inte funka.

Jag har stoppat andra autogiro tidigare men just Nordeas egna lån finns inte ens med på listan över mina autogiron. Har alltså personkontot från vilket autogirona dras hos Nordea - övriga lån/krediter finns (och kan stoppas) under "autogiro" på hemsidan men inte månadsbetalningarna till Nordea.

Tack men det tycks inte funka.

Jag har stoppat andra autogiro tidigare men just Nordeas egna lån finns inte ens med på listan över mina autogiron. Har alltså personkontot från vilket autogirona dras hos Nordea - övriga lån/krediter finns (och kan stoppas) under "autogiro" på hemsidan men inte månadsbetalningarna till Nordea.
Vi hade likadant på ett lån till swedbank och det var bara dom som kunde plocka bort den.

Vi hade likadant på ett lån till swedbank och det var bara dom som kunde plocka bort den.

Attan! Gissar att de är måttligt roade av att plocka bort den.. Men tack, då slutar jag slita mitt hår över att jag sannolikt missar något uppenbart:)

Du kan inte bara skjuta fram datumet?

När jag googlar får jag fram att man ska kunna ändra en enskild automatisk betalning av e-faktura men kan inte för mitt liv hitta det alternativet på Internetbanken.

Misstänker lite att det är jag som missar någonting..

Om du loggar in via hemsidan och inte via appen, jag använder mig av gamla internetbanken. Klickar på betala och överföra. Därefter Signera och skicka. Finns inte det du söker där? Där har du ju även autogiron och e-fakturor.

Om du loggar in via hemsidan och inte via appen, jag använder mig av gamla internetbanken. Klickar på betala och överföra. Därefter Signera och skicka. Finns inte det du söker där? Där har du ju även autogiron och e-fakturor.

Så snäll du är som försöker lotsa mig rätt, tack!

Gick in i gamla Internetbanken nu. Under kommande uppdrag ligger de, som aviserade betalningar. Men, någon möjlighet att ändra de jäklarna ges ej..

Så snäll du är som försöker lotsa mig rätt, tack!

Gick in i gamla Internetbanken nu. Under kommande uppdrag ligger de, som aviserade betalningar. Men, någon möjlighet att ändra de jäklarna ges ej..

Attans! :( På mina kommande uppdrag står det ”ändra, kopiera, ta bort” till höger... märkligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp