Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

STK Invest AB, skuld kvar?

Nu idag fick jag ett brev utav STK invest ab om att jag har haft en skuld kvar på din finans på 262 kr. Men mig veterligen så har jag betalat den fult ut. Så nu kräver dessa STK mig på 536 kr. Detta är också en påminnelsefaktura. Konstigt att dom skickar en påminnelse som första brev. Sen så står det att det är dröjmålsränta på 36% mellan 2014-04-14 till 2015-07-02. Det är alltså över 15 månader sen jag tog ett lån från din finans. Antar jag.

Någon annan som har fått det och vet vad jag skall göra. Betala kommer jag ju dock inte. Men kommer att inte vilja ha något till kronofogden då jag har som plan att ta ett samlingslån i november.

Jag har också fått en faktura från dessa idag. Jag kommer att bestrida fakturan då jag inte har haft något lån hos dessa sedan 2013 samt att jag förra året fick två liknande fakturor från Dinfinans angående förseningsavgift som jag betalade. Jag pratade även med Dinfinans som bekräftade att allt var fullt betalt. Någon som vet vad Dinfinans hade för Bankgiro förut? Måste försöka hitta underlag på mina betalningar.

Ok, men då är det väl bara att strunta i detta. Har för mig att jag fick en liknande faktura förra året också men inte från Din finans. Det var flera som fick en liknande. Jag betalade inte den då och än har det inte blivit något utav det. Så antar att det är en skitfaktura som folk bara vill att folk skall betala.

Och Din finans finns väl inte ens kvar nå mer. Eller heter dom något annat nu?

Ja, jag tänker inte betala det här året också. Min faktura är på 2700 kronor och inget underlag medskickat angående vilket lån det skulle gälla. Jag tror inte heller att Dinfinans finns längre. Jag har mailat STK invest om att jag bestrider fakturan och kommer anmäla till FI och Ko. Blir så himla less på sånt här.

http://www.allabolag.se/befattningshavare/Dag%2C_S%FCleyman/df86f159bd9e304f56c499a6bddbf64b

Det är 2 personer som driver detta STK Invest och företaget startades 2014 med 2 invandrare född 72 och 88. Min första tanke är att STK Invest har kommit över din finans skulddatabas och fått fram vilka som haft lån där och sen skickar ut dessa brev dvs s k bluffakturor. Prova få kontakt med asen, svarar han inte på STK Invest så kanske han svarar på något av sina andra bolag.

Süleyman Dag
Bolagslista Visa personprofil
1px.png

1px.png

Ädelmetallens Finans i Sverige AB
Örebro
1px.png

Org.nummer: 556874-0848
Verksamhet: Metaller & Metallmalmer, Partihandel
1px.png

1px.png

Invest Örebro AB
Örebro
Visa på karta
1px.png

Org.nummer: 556899-7372
Verksamhet: Guldsmedsvaror & Smycken, Butikshandel
1px.png

1px.png

TML Digital Group AB
Örebro
Visa på karta
1px.png

Org.nummer: 559010-8014
Verksamhet: Kläder & Skor, Partihandel
1px.png

1px.png

1px.png

STK INVEST AB
Örebro
Visa på karta
1px.png

Org.nummer: 556987-9892
Verksamhet: Postorder- & Internethandel
1px.png

1px.png

NOSEFRIENDS AB
Örebro
Visa på karta
1px.png

Org.nummer: 559015-3283
1px.png

1px.png

Humen Assistans i Örebro AB
Örebro
Visa på karta
1px.png

Org.nummer: 556925-0748
Verksamhet: Sociala insatser

Hur har ni fått era fakturor via mejl eller i brevlådan?

De har skickat en falskfaktura till mig också , är så trött på jävlarna så nu har jag polisanmält STK Invest Ab för massutskick av falska fakturor .

polisen tyckte det vart underligt att de ska skötta fakturor för ett bolag som inte existerar längre och det ska utredas. POLISANMÄLL DU MED ......

Senast redigerad av en moderator:
Jag har också fått en faktura från dessa idag. Jag kommer att bestrida fakturan då jag inte har haft något lån hos dessa sedan 2013 samt att jag förra året fick två liknande fakturor från Dinfinans angående förseningsavgift som jag betalade. Jag pratade även med Dinfinans som bekräftade att allt var fullt betalt. Någon som vet vad Dinfinans hade för Bankgiro förut? Måste försöka hitta underlag på mina betalningar.
Detta var deras bankgiro förut
395-2264
Mottagare: Chief Finacial services sweden ab
Text på kontoutdrag: Betalning BG 395-2264 Chief Finacial s

Detta var deras bankgiro förut
395-2264
Mottagare: Chief Finacial services sweden ab
Text på kontoutdrag: Betalning BG 395-2264 Chief Finacial s
Tack, kan bekräfta att jag också kommit fram till ovanstående företagsnamn/bankgironummer. Jag har också fått en faktura där de påstår att jag har ett obetalt lån sedan 2013-08-06... har betalt/lånat flera gånger efter det hos Dinfinans dock var det sista lånet utbetalt 2013-12-20, slutbetalt inklusive förseningsavgifter 2014-05-20, så jag tänker att börja med att bestrida fakturan, om inget händer då så polisanmäler jag.

P.S Tack för att det här forumet finns, så att man bli medveten om att flera har fått detta bluffakturautskicket! Tack allesammans som rapporterar, återkom gärna om ni har något nytt att tillägga! Jag rapporterar så fort jag har något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp