Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

STK Invest AB, skuld kvar?

Ja mycke mygel och båg där eller så en väldigt förvirrad person :eek:

Bra i alla fall att de försvunnit hoppas ingen har skuld kvar hos dem.

Det är ingen som har betalat, vi har meddelat dom flesta om situationen ,vi han inte skicka ut så många som tur var. Skulle det ändå vara nån som betalar in så kommer vi att meddela dem att vi har skickat pengarna till Din Finans.

Jodå jag betalade!! Tyvär av bara farten innan jag kollade upp att det stämde.
Jag har inte alls fått något meddelande att pengarna är skickade till din finans...

Jodå jag betalade!! Tyvär av bara farten innan jag kollade upp att det stämde.
Jag har inte alls fått något meddelande att pengarna är skickade till din finans...
Hade du någon skuld hos Dinfinans, fick du någon bluffaktura förra året?

Senast ändrad:
Var det mycket du betalade i år och vad ska du göra nu för att få dina pengar tillbaka? Har du kontaktat STK Invest om att de skickat din betalning vidare?

Var det mycket du betalade i år och vad ska du göra nu för att få dina pengar tillbaka? Har du kontaktat STK Invest om att de skickat din betalning vidare?

Mailade dem men får bara nedanstående svar.
Nej drygt 500, vet inte hur man går tillväga om det går överhuvudtaget att få tillbaka dem? :/

"Hej

Vi på Stk har avslutat vårt samarbete med Din Finans.
Då vi insåg bristerna i deras faktura hantering.

Tyvärr han vi skicka ut en del fakturor, innan granskning där vi insåg brister.
Vi kommer därmed lägga ner alla våra krav som vi skickat ut till gemeneman.

Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att förståelse finnes.
Vid förfrågningar ang. detta var god ring eller maila till oss på Stk.

Med vänlig hälsning

Vi på Stk

OBS!!! Alla som har fått en faktura från oss gällande Din Finans kan bortse från den!!! "

Tyvärr tror jag du inte får dina pengar tillbaka då Dinfinans inte finns kvar längre och de inte svarar på mejl eller telefon. Jag tycker personligen att felet ligger lika mycket hos STK Invest då de inte kontrollerade Dinfinans innan de skickade ut fakturor. Vet vi egentligen om de pengar de fått in verkligen gått till Dinfinans eller om STK Invest stoppat dem i egen ficka. Så i detta fall lär du nog inte få tillbaka från någon av dem.

Vet vi egentligen om de pengar de fått in verkligen gått till Dinfinans eller om STK Invest stoppat dem i egen ficka. Så i detta fall lär du nog inte få tillbaka från någon av dem.

Nej, det vet vi verkligen inte. Därtill visste redan STK Invest om att det var fel och att man påstått sig lägga ner alla fakturorna när man ändå påstått fortsatte skicka vidare pengarna till Din Finans. Man hade alltså avslutat fakturorna, men fortsätter skicka pengar vidare ändå för fakturor som då alltså inte längre finns. En faktura som är nedlagd, men man tar emot pengar på felaktiga grunder som man påstår sig skicka vidare, utan rätt att göra så eftersom man inte ens har en giltig faktura, är inte det stöld eller bedrägeri?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp