Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

St1 Mastercard UC eller inte

Vilken bisnode tas vid ansökan? Full bisnode med kreditinformation och syns förfrågningar?
Någon som vill lägga upp skärmdump?

Hej!

Tar St1 fortfarande Bisnode vid ansökan om deras Mastercard? Någon som fått beviljad med låg Bisnode-score? Har själv 5.

Tacksam för svar!

Det är fortfarande Bisnode som gäller för ST1.
Jag blev nekad med en 5a på Bisnode.

https://st1finance.se/st1-finance/produkter-tjanster/produkter-tjanster/kontokredit

Kontokredit. Upp till 100.000 dessutom.

Hur enkla är dom? Vilken Bisnode tas?

Någon som provat? Kan vara intressant om man sänker räntan Någon annanstans.

Tror kontokrediten är en ny produkt. enligt tidigare uppgifter i tråden tas ingen uc och ingen uc registreras på kortet.
Antar att kontokrediten fungerar likadant i appen? Undrar också vilken bisnode förfrågan som tas.

Den som går efter betyget på mina sidor eller den som går efter "beräknad kreditrisk" som ex wäsgöta använder sig av.

Någon som har koll?

När jag sökte deras Mastercard så tog de en Bisnode på mig. En variant som jag tidigare inte sett hos Bisnode. Den verkade mer omfattande och det framgick ingen bedömning mellan 1-10 utan istället en score *** och en beräknad kreditrisk 0,** %. Det framgick bland annat även historiskt skuldsaldo de senaste 12 månaderna och antal tidigare förfrågningar.

Det stämmer att krediten i nuläget inte står med på UC. Det är ju dock ingen garanti för att så inte kan ske i framtiden. När jag loggade in i appen förra veckan fick jag helt plötsligt ange vilket land jag är medborgare i. Vet inte om det är ett steg i ledet för att det ska registeras hos UC. Hoppas inte att det är så.

Värt att notera är att det finns vissa som har hävdat att de fått en full UC taget på sig när de sökt på ST1. Jag tycker det känns osannolikt att ST1 skulle använda både UC och Bisnode, men man ska nog ha med sig detta i beräkningarna om man ska söka. På mig tog de som sagt en Bisnode...

När sökte du? Blev du beviljad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp