Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Större chans om man söker mindre?

Är det större chans att få fler låneerbjudanden om man ansöker om mindre summa eller spelar det ingen som helst roll?

Dvs får man fler erbjudanden om man söker 100k än om man hade sökt 500k?

Är också intresserad av detta.
Och om man kan få erbjudande om en lägre summa om man lägger sig överdrivet högt? Eller bara ett nej.
Tycker man borde kunna söka 3 summor, typ en lägsta tänkbara, en okej och en drömsumma.

Jag ser inte varför bolagen skulle neka på 100.000 om man söker på säg 350.
Jag har alltid sökt maximalt men fått det bolagen kunnat erbjuda istället.

Kan man ändra hos de flesta låneförmedlare till lägre belopp om man inte är nöjd med erbjudandena man får på högre belopp, utan att ny UC tas?

Beloppet påverkar självklart räntan, men det är nog väldigt olika hur. Någon med liten risk får nog bättre ränta ju högre belopp och tvärtom för någon med hög risk. Låneförmedlarna vill dock alltid att du söker så mycket som möjligt, då de har provision på beloppet.

Beloppet påverkar självklart räntan, men det är nog väldigt olika hur. Någon med liten risk får nog bättre ränta ju högre belopp och tvärtom för någon med hög risk. Låneförmedlarna vill dock alltid att du söker så mycket som möjligt, då de har provision på beloppet.

Men om jag bara får 205 000 i årsinkomst borde inte jag få 300 000 beviljat om jag redan har 100k i synliga lån eller hur? Hade tänkt 100-200 kanske går om uc är städad i övrigt.

Jag hade lite samma fundering som du. Sökte för första gången via Advisa i dag på 230k. Mitt minimibehov var 80k men 230 skulle lösa fler fullån. Några erbjöd 230 medan andra självmant "bara" erbjöd 150k. Verkar som de gör som de tycker utifrån sin egen riskkakyl.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp