Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Större chans att få lån beviljat om man ansöker direkt hos bank än att gå genom förmedlare?

Större chans att få lån beviljat om man ansöker direkt hos bank än att gå genom förmedlare?
Ex. Direkt genom remember bank än att gå genom låneförmedlare.

Någon som vet npgot om det?

Tackar.

Möjligtvis om man har en tidigare (bra) relation med banken/långviaren, men knappast då heller.

Kan inte heller se några vidare fördelar med det om jag ska vara ärlig

Ponera man behöver 2 lån a la; 250k.
Tänker att det kanske är smartare att ta det direkt genom 2 banker samtidigt än att ta de genom 2 låneförmedlare för då finns ju också chansen att de häver lånet för att de ser att en ytterligare ansökan gjorts relativt samtidigt.
Det om låneförmedlarna har avtal med samma bank.

Banken ser ju ff ändå
Bättre att söka lån, få lånet utbetalt och sen söka nästa lån.
Hos låneförmedlare går det bra att söka en månad emellan (har provat två olika låneförmedlare)

Gick utmärkt att söka hos låneförmedlare med en månads mellanrum. Det första lånet påverkade inte alls mina möjligheter till det andra lånet. Sök i början på månaderna, då hinner inte UC uppdateras med det första lånet.

Varför vänta en månad när man kan dra en direkt till 2 olika banker?
I mitt fall har jag 580k inkomst, 0,74 riskprognos. Blanco på drygt 500k.
Inga anm. Eller ff. Så det är ganska cleant förutom då en del blanco.
Det är 3 olika långivare.
För mig känns det smartare att dra 2 ansökningar direkt och hoppas på att inte UC snappar upp det inom sekunden. Pratade med UC h*n sa att det är möjlighet att uc inte uppfattar det på millisekunden och att både bankerna kan uppfatta som bara en uc gjorts.
En chansning? Det värsta som kan hända är att bank nr2 nekar för en ff. Men det tror jag inte.

Gick utmärkt att söka hos låneförmedlare med en månads mellanrum. Det första lånet påverkade inte alls mina möjligheter till det andra lånet. Sök i början på månaderna, då hinner inte UC uppdateras med det första lånet.
Uppdateras inte lånen varje månad? Dom bör väl se det?! Om jag söker den 1:e nov låt oss säga, kmr inte de lånet synas den 1:e dec. ?

Varför vänta en månad när man kan dra en direkt till 2 olika banker?
I mitt fall har jag 580k inkomst, 0,74 riskprognos. Blanco på drygt 500k.
Inga anm. Eller ff. Så det är ganska cleant förutom då en del blanco.
Det är 3 olika långivare.
För mig känns det smartare att dra 2 ansökningar direkt och hoppas på att inte UC snappar upp det inom sekunden. Pratade med UC h*n sa att det är möjlighet att uc inte uppfattar det på millisekunden och att både bankerna kan uppfatta som bara en uc gjorts.
En chansning? Det värsta som kan hända är att bank nr2 nekar för en ff. Men det tror jag inte.
Jag kan tillägga att jag båda ggr fick absolut bäst erbjudanden från aktörer som jag innan inte trott på. Så det är svårt att veta innan vilken enskild bank man ska vänta sig till. Det påstås att man nekas andra gången från en bank som man inom 30 dagar fått ett erbjudande ifrån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp