Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stöd eller nåt sökes

Min tös har också matskräck, börjar gråta i panik om hon ser oss förbereda mat som inte är korv + nuggets. Ingenting annan går ner och det framkallar kaos inom henne. Vad äter er tös?

Fortsätt kämpa!
När det var som värst? Ingenting. Då var det akut till sjukhus för tvångsmatning flera ggr om och hon tappade väl 10 kg såg det ut som. I takt med att hon fått ganska mycket medicinering går det mesta bra. Så det handlar i sig inte om någon speciell mat (förutom hennes allergier då) utan om att ta bort den ångest som finns kring mat osv. Det är kraftig OCD helt enkelt.

Ni som har barn med svårigheter att äta, har ni hört talas om selektiv ätovilja? Tänkte om det isåfall kan vara något för er att kolla upp även om ni säkerligen googlat och haft med sjukvården att göra pga detta, så har jag förstått att den generella sjukvården inte har någon stor eller ibland inte alls koll på just selektiv ätovilja.
Min dotter har haft det sedan spädbarn, började med kort tungband som fick klippas 2 gånger då hon inte kunde amma och kräktes av flaska oavsett om det var ersättning eller bröstmjölk i, sedan fick hon som 3 åring operera halsmandlarna och med tiden har det börjat ebba ut sakta, hon blir 9 år om någon månad.
Hon har dock fortfarande problem med vissa konsistenser, kan tex inte äta potatismos eller vissa såser, även om hon tycker dom är goda så gör konsistensen att hon inte kan svälja och i de fall hon lyckas så kräks hon upp det igen.

Ni som har barn med svårigheter att äta, har ni hört talas om selektiv ätovilja? Tänkte om det isåfall kan vara något för er att kolla upp även om ni säkerligen googlat och haft med sjukvården att göra pga detta, så har jag förstått att den generella sjukvården inte har någon stor eller ibland inte alls koll på just selektiv ätovilja.
Min dotter har haft det sedan spädbarn, började med kort tungband som fick klippas 2 gånger då hon inte kunde amma och kräktes av flaska oavsett om det var ersättning eller bröstmjölk i, sedan fick hon som 3 åring operera halsmandlarna och med tiden har det börjat ebba ut sakta, hon blir 9 år om någon månad.
Hon har dock fortfarande problem med vissa konsistenser, kan tex inte äta potatismos eller vissa såser, även om hon tycker dom är goda så gör konsistensen att hon inte kan svälja och i de fall hon lyckas så kräks hon upp det igen.
Vi har hört talas om det, men min son som främst är selektiv i kosten har autism så hans problem kring kost kommer främst pga den diagnosen, diagnosen autism har även min dotter men hon är (än så länge) inte selektiv. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp