Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stöd eller nåt sökes

Jag känner att jag börjar tappa livet. Sen avstängningen av elen så har allt bara gått åt fel håll. Naturligtvis för att det inte går att ha mina barn där. Men känns som det ena leder till det andra, som leder till det tredje. Jag står nu inför en rätt oklar sommar. Mitt mående har egentligen aldrig varit sämre än nu. Det finns en enda sak som betyder nåt och det är barnen. Nu är min äldsta på sjukhus för hon äter eller dricker ingenting. Det är kopplat till OCD som eskalerat nåt fruktansvärt senaste tiden. Och så står man där, maktlös och undrar om ens eget mående har med saken att göra och det har det säkert till liten del iaf. Jag skärper till mig nåt oerhört i deras närhet men klart att man ser ändå kanske.

Jag har viss erfarenhet av en massa spydiga kommentarer och allmänt dumma ”ryck upp dig”-svar. Jag ber dig som tänker nåt sånt, skriv inte. Jag har gjort vad jag kunnat men det går inte längre. Jag ÄR SÅ JÄKLA trött.

Jag vill bara prata av mig, och skulle nån vilja prata i PM så kör. Jag känner mig helt löjligt ensam i detta och jag vete fan om detta kommer funka.

Skriver detta i all välmening.
Depression är ett helvete, vet det av egen erfarenhet tidigare i livet.
Då sjukdomen kan i många fall gör en helt handlingsförlamad skulle jag rekommendera dig att ansöka om godman så att slipper ekonomi ett tag.
Får du ingen hjälp från psykiatrin?

Skriver detta i all välmening.
Depression är ett helvete, vet det av egen erfarenhet tidigare i livet.
Då sjukdomen kan i många fall gör en helt handlingsförlamad skulle jag rekommendera dig att ansöka om godman så att slipper ekonomi ett tag.
Får du ingen hjälp från psykiatrin?
Jo men i princip bara när jag söker den själv. Jag har dock märkt att jag inte kan komma tillbaka riktigt så länge det finns en massa andra praktiska saker som inte fungerar. Det är omöjligt. Ska jag fullt fokusera på mående så har jag ingen bostad kvar. Och dottern är ännu viktigare. Det blir inte heller bra utan livsnödvändiga ting.

Önskar jag kunde göra något, men är själv lite halvt nere i bajjamajjan.
Skriv om du känner att du behöver, jag kollar in på sidan några ggr per dag!

Hur gamla är dina barn?

Du har förresten mitt stöd 100% finns här för dig.

Vad hände med elen förresten lever du fortfarande utan elektricitet?

Förstår att det känns riktigt jobbigt nu. Men det kan alltid bli bättre. Jag arbetar inom psykiatrin och undrar över vilket stöd du har idag. Vem hjälper dej med den situation som du är i nu? Jag förstår att du är orolig för din dotter men nu får hon hjälp från sjukvården och du behöver fokusera på dej själv. Bra att du skärper till dej när det behövs och fortsätt med det och var en närvarande förälder när ni träffas. Men du behöver ju må bra för att orka vara en stöttande förälder när hon mår dåligt. Jag vet för lite om din situation men tänker att man behöver strukturera upp det du behöver hjälp med och börja där. Men glöm inte att mycket går att lösa med tid och vilja. Livet kan se helt annorlunda ut om ett par år. Hoppas allt blir bra för dej och din dotter <3

Beklagar att du och dina barn måste möta så många svårigheter det måste vara en riktigt svår situation. Att känna sig maktlös i en situation som denna är helt normalt, men kom ihåg att du gör ditt bästa för dina barn och att du är en viktig stöttepelare för dem.Det är därför också viktigt att försöka ta hand om sig själv och försöka att söka hjälp och stöd från både vänner, familj och professionella.

Du har inte kollat möjligheten för att ha ett personligt ombud det gör du genom kommunen där du bor. Dom riktar in sig mot personer som har en psykiskt funktionsnedsättning främst men man behöver dock inte ha nån diagnos.
Hoppas ni kommer igenom den här svåra perioden tillsammans. Mitt hjärta går ut till dig och dina barn.<3

Låter fruktansvärt tufft. Jag vet inte om du arbetar, är sjukskriven, arbetssökande men om du har en inkomst under 229000 kr (4 prisbasbelopp) om året så kan du söka fonder/stiftelser. Du kan söka ekonomisk förstärkning, fritidsaktiviteter till dina barn, sängar till dina barn m.m. Då du har två barn får du lägga till två prisbasbelopp så du får max tjäna 343500 kr om året.
Kontakta diakonen i församlingen du bor och fråga om dom kan hjälpa dig med elräkningen. En hel del församlingar har fonder man kan söka.

https://foreningenfvo.se/ (öppnar igen 15 augusti)

http://www.ritterfonden.se/ (delar ut 5000-6000 kr i december om man blir beviljad)

Har du eller någon av barnen funktionsnedsättning så finns det jättemånga fonder/stiftelser att söka. Ta hjälp av diakon, en familjemedlem/vän som kan hjälpa dig fylla i allt.

https://norlundsstiftelser.se/ (endast Stockholm nu men januari till mars kan hela landet söka)

Många kommuner i landet har fonder/stiftelser man kan söka. Dvs i den kommunen man bor i. Vet inte vilket län eller kommun du bor i.

https://www.facebook.com/groups/2243632819033416?locale=sv_SE (många tips på fonder/stiftelser att söka)

https://www.facebook.com/groups/1278882109589400?locale=sv_SE (samma i denna grupp)

Var rädd om dig. <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp