Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ständiga oron?

Har noterat detsamma både gällande de låneskydd jag tidigare hade samt min privata sjukförsäkring som jag har haft i många år där just många av de allra vanligaste sjukdomarna nuförtiden är exkluderande såsom psykiska sjukdomar, etc... Duktigt irriterande :mad:

Utmattning är som en epidemi. Utmattning räknas inte heller som arbetsskada utan ses som en arbetssjukdom. Vid en arbetskada så kan du få ersättning, men det är inte lika lätt vid arbetsjukdom. Då kräver afa att man blir sjukpensionär först.

Till TS...
Värt att ta i beaktelse är att vid arbetslöshet, så räcker det inte att enkom vara med i a-kassan... För att få full ersättning måste man även vara med i aktuellt fackförbund... Detta missar många dessvärre...
Via min a-kassa är maxtaket 14.500kr efter skatt per månad! :mad: För att få 80% av min lön, så ”tvingas” jag vara med i fackförbundet oxå... Så är det iallafall för oss anslutna till Unionen.

Till TS...
Värt att ta i beaktelse är att vid arbetslöshet, så räcker det inte att enkom vara med i a-kassan... För att få full ersättning måste man även vara med i aktuellt fackförbund... Detta missar många dessvärre...
Via min a-kassa är maxtaket 14.500kr efter skatt per månad! :mad: För att få 80% av min lön, så ”tvingas” jag vara med i fackförbundet oxå... Så är det iallafall för oss anslutna till Unionen.
Du menar kanske Löneförsäkring genom unionen? Jag hade en genom accept när jag jobbade i dk.

Här kan man enkelt räkna ut vad man skulle ”få” i ersättning vid ev. sjukskrivning...
Av min lön om 40750kr/mån, så får jag tillgodoräkna mig 35620kr/ mån & det blir väll en sisådär 27.000kr ut i månaden...
Därför förstår inte jag hur Du @Ny2018 fick ut ett så mycket lägre belopp med tanke på att våra inkomster är snarlika...

http://www.ersattningskollen.se/

Du menar kanske Löneförsäkring genom unionen? Jag hade en genom accept när jag jobbade i dk.

Exakt, men för att få mer än maxtaket om 14.500kr/mån som a-kassan genererar, så krävdes det fullt medlemsskap i Unionen oxå...

Här kan man enkelt räkna ut vad man skulle ”få” i ersättning vid ev. sjukskrivning...
Av min lön om 40750kr/mån, så får jag tillgodoräkna mig 35620kr/ mån & det blir väll en sisådär 27.000kr ut i månaden...
Därför förstår inte jag hur Du @Ny2018 fick ut ett så mycket lägre belopp med tanke på att våra inkomster är snarlika...

Det kanske har med ”sgi” att göra? Försäkringskassans sätt räkna inkomst.

Kimsan du har ju sett mina utbetalningar från F-kassan. 16500 kr fick jag i oktober. 23220 före skatt.

Exakt, men för att få mer än maxtaket om 14.500kr/mån som a-kassan genererar, så krävdes det fullt medlemsskap i Unionen oxå...
Ja då ingår deras löneförsäkring genom medlemskap i unionen. Helt ok ju Jag betalade 600kr till facket och a-kassa (3F i Danmark) plus 400kr i löneförsäkring till accept. Hade 38k dkk i lön så det lönade sig sen för bara a-kassa kan man knappt leva på

Kimsan du har ju sett mina utbetalningar från F-kassan. 16500 kr fick jag i oktober. 23220 före skatt.

Jo, men med det sagt, så kan man alltså inte lita på den länken som jag hänvisade till och som ja hittade via FK:s sida?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp