- Meddelanden
- 2 068
- Mottagna reaktioner
- 2 309
- Poäng
- 1 497
Yes vi kan undvika namn på handläggare.
Njaa... lite långsökt kanske lasseman. Att en medlem skriver förnamnet på en person som sitter i kundtjänst på ett inkassobolag med hänvisning till att den personen beter sig kränkande och demonstrerar makt kan knappast skapa problem för forumets ägare.Min tanke är att @Lånforum.se kan få problem som utgivare.
Hoppas att de har betalat tillbaka till dig. Det borde inte vara några konstigheter.Lånar denna tråd eftersom att det är passande med titeln. Betalade av en skuld som låg hos Intrum på ca 5700 . Råkade dock av misstag betala 6600 eftersom att jag hade en avbetalningsplan på tre månader men istället betalade av allt på en gång. Jag har inte fått tillbaka överskottet eller vad man nu ska kalla det. Har någon varit med om liknande ? Dem totalt ignorerar mig när jag får tag på dem :/ 900 är ändå ganska mycket i min situation
Hoppas att de har betalat tillbaka till dig. Det borde inte vara några konstigheter.
Jag utser INTRUM till det uslaste inkassobolaget som finns! Tyvärr finns inga medel eller möjligheter att påverka så att det går åt skogen åt dem, önskar att det fanns!! Har ngn en idé så säg till! Intrum är det vidrigaste som finns. På andra plats utser jag Svea.
HUR kan det vara så stor skillnad mellan dem och t ex Sileo?????
Jag får försöka igen. Sileo köper fordringar. Det ger total handlingsfrihet.
Intrum driver oftast inkasso åt andra, binds då avtal mot uppdragsivaren.
Det är en enorm skillnad.
Ja till en viss del så är det så klart en förklaring. Men det förklarar inte att de är snabbast att skicka till kfm, skickar inga påminnelser, totalt oresonabla när man ringer, håller sig till manus. Finns inget mänskligt där inte.
Då får man anmäla dom till datainspektionen, om man tycker dom inte följer god inkassosed.@Lasseman Jag tror inte att du har haft så mkt med Intrum att göra. I a f inte lika mkt som jag. Inte för intet som de blev granskade av UG. Skickat massor av pensionärer till Kfm för struntbelopp. Vad innebär egentligen god inkassosed? Inte som de håller på!
Jag förstår ditt resonemang men Intrum kan inte vara det enda bolaget som inte köper upp skulderna de driver in. Ändå sticker de ut.
Varenda gång jag pratar med deras kundtjänst är bemötandet totalt vidrigt. Så var det inte för 3-4 år sedan.
Då är din kontakt med dem yrkesmässig och inte som utsatt. Det är skillnad förstås.Då får man anmäla dom till datainspektionen, om man tycker dom inte följer god inkassosed.
Jag har med dom att göra någon gång i veckan i jobbet, inga större bekymmer, slipper köerna oftast med något specialnummer.