Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spyr på Intrum!

Någon mer som råkat prata med Fabian på Intrum???
Önskar honom inget gott kan jag säga. Önskar att jag kunde lägga ut samtalet här så ni får höra men har inte det inspelat.

Det var samma Fabian jag pratade förut när de hade skickat till Kfm utan att jag ens fått fakturan (som kom tre veckor senare, posten hade slarvat bort den).

Jag frågade honom hur det kunde bli så att Intrum blivit en mardrömsinkasso men han säger att det alltid varit så, att de inte får bevilja uppskov om man redan fått avbetalningsplan och bla bla bla. Det har ni visst kunnat bevilja, jag har erfarenheter av det men nej det är som att prata med en vägg.

den sista mars skulle jag ha betalat den näst sista inbetalningen enligt planen. Ringde idag och bad om uppskov till den 12/3 men det gick absolut inte. Inte ens om jag betalade in hälften omgående och resten 12/3.

Det ska betalas NU eller Kfm.
Vet inte om det är ngn idé att ringa igen och hoppas få komma till ngn annan men han har väl säkert antecknat att jag redan ringt och bett om uppskov.
Om jag ändå vill försöka ringa igen, när tror ni att chansen är störst att jag kommer till ngn annan, vet inte hur de jobbar. Ska jag ringa direkt nu igen eller imorgon eller senare idag innan de stänger.
Jag mår fysiskt illa av denna Fabian, klarar inte av om det blir han så svarar igen.
Vad hade ni gjort?

skickar dom det till kronofogden har du la 10 dagar och betala på förlängande?

skickar dom det till kronofogden har du la 10 dagar och betala på förlängande?
Ja så är det men det blir mkt dyrare också, har bara 2 ggr kvar att betala, hoppades på 8 dagar uppskov, tycker de kunde vara lite schyssta, jag är trots allt stamkund där :D
Känns i alla fall bra att få säga till den här Fabian vad jag exakt tycker om hans pladder och om Intrum. Han kunde inte eller ville inte svara på mina frågor utan höll sig slaviskt till manus.
Jag kan ta ett nej men inte när det presenteras på ett spydigt och förödmjukande sätt och när man inte svarar på frågor utan upprepar hela tiden nej vi kan inte bevilja bla bla bla.
Jag sa att säg inte att du inte kan bevilja, säg att du inte vill.
Vi kan inte bevilja säger han.
Säger vem frågar jag.
Vi kan inte bevilja uppskov.
Det kunde ni förut, har fått uppskov flera gånger, har ni bytt ägare under de senaste 2 åren?
Då säger puckot nej vi har aldrig beviljat anstånd... hahahah... idiot som tror att han är något bara för att ha sitter i intrums kundtjänst och utövar sin makt.

Ring Intrums växel och be att få namnet på den som är chef över den avdelning där din skuld ligger. Be att få hens mailadress om du hellre föredrar att skriva,eller be om namnet och att få bli kopplad till hen. Det är flera gånger jag har varit tvungen att gå andra vägar än den via kundtjänst. Intrum har gruppchefer till de flesta avd men även en chef över gruppchefen. Jag brukar iaf kontakta chefen över gruppchefen och det namnet får du via växeln. Kundtjänstmedarbetare är robotar som ger svar enligt en mall så där kommer du inte längre. Dom har lärt sig att säga "betala annars skickar vi till KF". Jag använde klagomålsadressen en gång när Gothia hade en hemsk kundtjänstmedarbetare som hotade med KF. Jag skrev till klagomålsavd och fick både anstånd och ett lägre månadsbelopp. ALEKTUM hade/har en hemsk en i kundtjänsten och det är Adam. Han är otrevlig och arrogant! Likaså Sileo Kapital är ett lotteri. När jag ringer dit så gör jag flera försök från mitt skyddade nr tills antingen Benny eller Emma svarar. Hade en skuld till Klarna som skulle vidare till inkasso. Jag ringde Klarna flera ggr och bad om anstånd i 20 dagar för att rädda ärendet från att gå till inkasso pga att jag varit sjuk en längre tid men fick alltid nej. Då skrev jag till klagomålsavd och beskrev min situation och fick ett vänligt mail tillbaka där handläggaren bad mig ringa upp för dialog och där hen föreslog ett lägre mån.belopp och naturligtvis fick jag behålla planen. Ja det var förslag på vägar att gå. Ge inte upp....försök igen!

Är det ett inkassoärende är dom ju bunden till det avtal dom har med sin kund, har dom sagt åt intrum att det inte ska medges uppskov vid misskötta planer så är det vad Intrum har att göra.

Jag tror det är kanske lite väl tufft att hänga Fabian här för han gör nog som hans bolag vill :/

Jag tror det är kanske lite väl tufft att hänga Fabian här för han gör nog som hans bolag vill :/
Jasså, men det går bra att du hänger ut Gimzi på viakredit...
Det är mest för hur hans trycka-ner-attityd som jag gjorde det. Otroligt arrogant bemötande! Man kan förmedla bolagets regler utan att trycka ner folk tycker jag.

Senast ändrad:
Är det ett inkassoärende är dom ju bunden till det avtal dom har med sin kund, har dom sagt åt intrum att det inte ska medges uppskov vid misskötta planer så är det vad Intrum har att göra.
Så kan det vara i de flesta fallen men i det här fallet har den som skulden är till har sagt att det är okej att betala mindre belopp men Intrum vägrar ändra.

Ring Intrums växel och be att få namnet på den som är chef över den avdelning där din skuld ligger. Be att få hens mailadress om du hellre föredrar att skriva,eller be om namnet och att få bli kopplad till hen. Det är flera gånger jag har varit tvungen att gå andra vägar än den via kundtjänst. Intrum har gruppchefer till de flesta avd men även en chef över gruppchefen. Jag brukar iaf kontakta chefen över gruppchefen och det namnet får du via växeln. Kundtjänstmedarbetare är robotar som ger svar enligt en mall så där kommer du inte längre. Dom har lärt sig att säga "betala annars skickar vi till KF". Jag använde klagomålsadressen en gång när Gothia hade en hemsk kundtjänstmedarbetare som hotade med KF. Jag skrev till klagomålsavd och fick både anstånd och ett lägre månadsbelopp. ALEKTUM hade/har en hemsk en i kundtjänsten och det är Adam. Han är otrevlig och arrogant! Likaså Sileo Kapital är ett lotteri. När jag ringer dit så gör jag flera försök från mitt skyddade nr tills antingen Benny eller Emma svarar. Hade en skuld till Klarna som skulle vidare till inkasso. Jag ringde Klarna flera ggr och bad om anstånd i 20 dagar för att rädda ärendet från att gå till inkasso pga att jag varit sjuk en längre tid men fick alltid nej. Då skrev jag till klagomålsavd och beskrev min situation och fick ett vänligt mail tillbaka där handläggaren bad mig ringa upp för dialog och där hen föreslog ett lägre mån.belopp och naturligtvis fick jag behålla planen. Ja det var förslag på vägar att gå. Ge inte upp....försök igen!
TACK för ditt ovärderliga tips! Tyvärr är min erfarenhet att när det gäller Intrum i alla fall så får man aldrig ngt namn, jag har inte lyckas bli kopplad till ngn chef, försökte förra månaden men de säger att det inte går och att det "inte finns ngt att göra" och "man kan inte prata med ngn chef" etc etc. Det numret som står på deras fakturor är till kundtjänst.

Skillnaden är att jag helt ärligt tror att han på Viaconto själv bestämmer, eller det är jag övertygad om att han gör.
Intrum är ett skumraskbolag som har strikta och stenhårda krav på sin avdelning.
Dom är omöjliga att göra med och i princip alltid varit det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp