Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelvinster, revolut bank

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Exakt med vilket lagstöd skulle en privat aktör ha rätt att fråga banker om uppgifter kring enskilda personer?
lagen är rätt omfattande gällande detta och heter:

Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2015/848 - om insolvensförfarande

Lagen:

Här loggar dom in/gör sökningar i europa på dina tillgångar

Så jag har förstått det iaf. Insolvensförfarande skickas ut till alla så får dom rapportera vart du har tillgångar. Kan ha missuppfattat det dock

EDIT:

Såhär svarar ChatGPT gällande saken:

"Som en del av insolvensförfarandet har borgenärerna rätt att undersöka den insolventa personens eller företagets tillgångar för att bedöma om det finns några tillgångar som kan användas för att täcka skulderna. Det kan innebära att man granskar ekonomiska dokument, konton, fastigheter eller andra tillgångar inom medlemsländerna som den insolventa personen eller företaget äger."

Senast ändrad:
lagen är rätt omfattande gällande detta och heter:

Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2015/848 - om insolvensförfarande

Lagen:

Här loggar dom in/gör sökningar i europa på dina tillgångar

Så jag har förstått det iaf. Insolvensförfarande skickas ut till alla så får dom rapportera vart du har tillgångar. Kan ha missuppfattat det dock

EDIT:

Såhär svarar ChatGPT gällande saken:

"Som en del av insolvensförfarandet har borgenärerna rätt att undersöka den insolventa personens eller företagets tillgångar för att bedöma om det finns några tillgångar som kan användas för att täcka skulderna. Det kan innebära att man granskar ekonomiska dokument, konton, fastigheter eller andra tillgångar inom medlemsländerna som den insolventa personen eller företaget äger."
Spännande, undrar hur ofta borgenärer använder sig av detta.
Vore jag fordringsägare hade jag kört hårt.

@Lasseman kanske är insatt i ämnet och kan berätta mer?

Antar också att vissa länder inte är så sugna på att svara..

Antar också att vissa länder inte är så sugna på att svara..
Lasse, känns som man bara får ordentliga svar från dig, så jag frågar igen.
Jag har varje dag ungefär plockat ut ca 5000kr från bet365 och direkt skickat in till mitt konto på revolut bank. Kan det bita mig i röven framöver,
Är jag på hal is, eller är det lugnt? Kan genuint försörja mig på detta & någon dag pang betala av rubbet

Jag har varje dag ungefär plockat ut ca 5000kr från bet365 och direkt skickat in till mitt konto på revolut bank. Kan det bita mig i röven framöver,
Är jag på hal is, eller är det lugnt? Kan genuint försörja mig på detta & någon dag pang betala av rubbet
som många andra skriver: sluta ljug för dig själv att du inte är beroende, vi är många här inne som trodde vi "hittat" ett system för att vinna pengar, och absolut det finns professionella spelare som lever på det men det är en ynka promille om man ser till alla som spelar i hela världen 24/7.
Vad gäller din fråga så kan jag berätta att när jag fick min skuldsanering beviljad och klar så ställde jag exakt den frågan till min handläggare: "vad händer om jag tex skulle vinna på lotto och kan betala av allt på en gång" ? -Du ska fortsätta med din sanering blev hennes svar, så vad jag förstår det så kan de INTE gå in och kolla dina konton.

Dock ska man ansöka om omprövning om man får betydande större inkomst än vid beslutet, dina 5k per dag kvalar absolut in på det, vore jag du skulle jag ansöka om omprövning.

Sen tror jag faktiskt att om det visar sig att du kan betala alla borgenärer på en gång tex så kanske det går att ansöka om att avbryta sin skuldsanering, men jag vet inte.

Sen som många också skriver: Du är fri och göra vad du vill med dina pengar så länge du sköter din sanering, det är det absolut viktigaste.

som många andra skriver: sluta ljug för dig själv att du inte är beroende, vi är många här inne som trodde vi "hittat" ett system för att vinna pengar, och absolut det finns professionella spelare som lever på det men det är en ynka promille om man ser till alla som spelar i hela världen 24/7.
Vad gäller din fråga så kan jag berätta att när jag fick min skuldsanering beviljad och klar så ställde jag exakt den frågan till min handläggare: "vad händer om jag tex skulle vinna på lotto och kan betala av allt på en gång" ? -Du ska fortsätta med din sanering blev hennes svar, så vad jag förstår det så kan de INTE gå in och kolla dina konton.

Dock ska man ansöka om omprövning om man får betydande större inkomst än vid beslutet, dina 5k per dag kvalar absolut in på det, vore jag du skulle jag ansöka om omprövning.

Sen tror jag faktiskt att om det visar sig att du kan betala alla borgenärer på en gång tex så kanske det går att ansöka om att avbryta sin skuldsanering, men jag vet inte.

Sen som många också skriver: Du är fri och göra vad du vill med dina pengar så länge du sköter din sanering, det är det absolut viktigaste.
Och då har vi återigen detta om att du ska sluta anta saker om folk du inte känner, nummer ett, aldrig haft ett betting problem.
Nummer två, när har jag någonsin sagt att jag har en skuldsanering? Jag har löneutmätning.
Och sluta påstå att jag ”inte” hittat ett system som funkar, det finns oerhört mycket folk som lever på betting. Tror du på fullaste allvar att jag skulle gå + 5000kr minst per dag med min metod om jag inte har ett system som fungerar?

Svårt att ta dessa inlägg på allvar.
Hur kommer det sig att du tidigare skrivit inlägg om att du spelat bort en miljon samt att speltorsken tagit över?
Jag kan inte så mycket om spelberoende men det verkar vara samma sorts förnekelser som vilket missbruk som helst.
Fascinerande men tragiskt.
Då du skriver " nummer ett, aldrig haft ett betting problem ", är det inte ett problem om man spelar bort en miljon?
Å andra sidan ligger du kanske två miljoner plus och då känns det kanske inte särskilt problematiskt.
Lycka till

Senast ändrad:
Låter som hal is alltihop. Du sparar nog in rätt stora summor i ränta om du i stället betalar in de där 5000 kr per dag till kfm..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp