- Meddelanden
- 3 777
- Mottagna reaktioner
- 2 688
- Poäng
- 1 737
Fortfarande, Kronofogden är klara med dig när du har fått beslut om skuldsanering och detta har vunnit laga kraft.Jag har inte lurat mig till någon skuldsanering. Sluta prata om saker du inte har någon som helst aning om, du gör mig bara förbannad.
Du känner inte mig, du vet inte vem jag är eller vad jag har gått igenom i mitt liv lika lite som jag vet om dig. Lägg ned nu.
Jag har skulder på 1,4 miljoner och som vilken människa som helst så spelar jag. Nästan varenda svennebanan spelar på lotto, eurojackpot, spelar på vikingolotto eller köper en triss. Jag spelar sportspel och jag är sjuhelvetes duktig på det, avundsjuk? Jag kan lära dig annars.
Tror du jag är så jävla dum i huvudet att jag redovisar mina vinster för kronofogden istället för att krydda min tillvaro? Nej, det är jag inte. Tror inte heller att du innerst skulle ringa din handläggare på krono och berätta "öhh, jag har vunnit 5700 kr på topptipset, ska jag betala in dessa?". Du hade behållit pengarna för dig själv som vilken annan människa som helst.
Inte är det du som får ta smällen eller min granne Agnes för att jag förlorar min sanering pga att jag spelar och vinner en jävla massa pengar. Det är jag själv som förlorar på det. Dina spekulationer och haglande floskler och antaganden är så fruktansvärt långsökta så jag blir illamående. Så du menar på fullaste allvar att skulle du förlora din sanering så får jag stå till ansvar för det? Nu får du väl ändå ge dig, har du käkat svamp eller? Vad har jag med din skuldsanering att göra om du förlorar den pga att du spelar? Nada, ingenting.
Den här diskussionen är avslutad. Vill du diskutera vidare kan du skicka mig ett Pm. Godnatt.
Spelvinster i all ära, det är sådant som går att kolla upp genom offentlighetsprincipen som borgenärer använder för sin efterbevakning.