Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelmissbrukare med skulder upp till öron

Nä han blir inte betalningsskyldig mot kronofogden. Men de räknar med att han betalar mer på de gemensamma kostnaderna.
De räknar ut vad ni båda tjänar tillsammans och gör en kalkyl på det. Dvs de kommer komma upp även vad han tjänar.
Sedan är det du som får betala in beloppet som ska betalas in. Men det kan göra att du bara har några tusenlappar kvar i månaden.

Dvs din man kommer även han leva fattigare
Åh andra sidan kan du inte ha mycket kvar i månaden nu heller?
Du lär ju betala rätt många tusenlappar på alla dina lån/krediter osv.

Kronofogden kommer även fråga om ni har något av värde. Tex bil, sparande osv.

När spelade du senast, och har du slutat spela?
Vad har du tagit för hjälp till ditt missbruk?

Det är vad som kommer väga tungt i din ansökan.

Ta även kontakt med kommunens budget och skuldrådgivare.

Ok så man måste vänta ett tag innan man kan ansöka, spärrat mig från spelpaus i oktober och tog ett mindre lån nu nyligen så då kommer jag inte bli beviljad.
Det där är så extremt olika. Vet väldigt många som sökt med spelberoende och fått igenom utan att visa upp något bevis på att de slutat. De har endast sagt att de slutat. Visst visat att de går på behandlning. Men inte mycket mer, Väldigt många som inte ens visat upp utdrag från konto lr något spelpaus bevis. Väldigt olika.

Hoppas inte, men om jag sitter som suppleant? Jag har ju inget med bolaget så att göra men sitter som suppleant
De kommer inte att göra något med aktiebolaget. Jag har själv ägt AB under tiden som jag hade löneutmätning, hände ingenting.

Det där är så extremt olika. Vet väldigt många som sökt med spelberoende och fått igenom utan att visa upp något bevis på att de slutat. De har endast sagt att de slutat. Visst visat att de går på behandlning. Men inte mycket mer, Väldigt många som inte ens visat upp utdrag från konto lr något spelpaus bevis. Väldigt olika.
KF får ju reda på när lånen är tagna. Så de kommer se om man slutat eller inte

Hej!

Rent skuldmässigt är jag i exakt samma sits men lever själv. Har cirka 1.6 miljoner i skulder som jag spekulerat bort på börsen. Det jag inte förstår är hur du klarar dig undan kronofogden som mammaledig? Jag har en del skitlån, men även utan dem skulle mina månadskostnader vara sjukt höga. Som det är nu sitter jag och måste betala runt 28-29.000 kronor i månaden i bara fakturor för mina lån. Är tvungen att jobba röven av mig, aldrig mindre än 300 timmar i månaden för att få allt och gå ihop och inte hamna efter med mina fakturor. Mina kostnader i månaden är runt 38-40 tusen kronor med hyra, räkningar, mat etc

Om det nu är så att du inte är hos KFM så borde du väl förr eller senare hamna där om du inte har väldigt hög inkomst. Det viktiga måste väl ändå vara och må bra, oavsett vad din man tycker om saken och hur relationen blir i det korta eller längre perspektivet så har du ju en dotter. Har inga barn själv, men inbillar mig att sånt där löser sig, det enda som kan skada henne är ifall du mår dåligt. Det är ju inte brist på pengar utan ditt mående som kommer påverka henne. Så om det inte finns någon annan lösning, jobba mot en skuldsanering med eller utan din man. Vi bor ändå i Sverige och det som kan ställa till det är väl att man stressar för mycket, du är ändå garanterad existensminimum tills du blivit av med lånen. Jag är något av en idiot och tar inte till mig själv utan fortsätter harva, men jag är också själv och har närmast ett självskadebeteende där jag kommit in i en vardag där jag trivs med att planera in arbete varje dag hela månaden. Men 1.6 miljoner tar ganska många år av hårt arbete att jobba ihop utan diverse räntor och med räntor på en 200k om året tar det ännu längre tid. Så även om det skulle dröja 1-2 år innan förutsättningarna finns där för en sanering, så är det väl kanske smartast ändå att bara utgå från det.

Börja planera, du kommer behöva ett stabilt arbete där du kan arbeta heltid(inte mer) under din sanering så att du kan sköta din betalplan. Släpp allt vad stress är och och bara sikta in dig på det. Rent krasst antar jag att det inte spelar någon roll alls hur mycket du tjänar på arbetet under saneringen, dina förutsättningar är ju egentligen enbart att du ska jobba heltid? Så du kan ju ta vilket arbete som helst.
Kan vara värt och leta reda på diverse bostadsköer som om några år kan ge dig alternativ.
Börja gå på gymmet för skojsskull lite gymnastikövningar/kondition eller tränings pass eller hitta något annat billigt som du ändå kan göra varje dag, för ett heltidsjobb är bara 165 timmar och det är cirka 710-730 timmar på en månad.

Räkna med 1-2 år tills sanering och sen 5 år sanering. Ge fan i och stoppa in hundralappar på diverse spel.

Senast ändrad:
Skulderna är personernas egna men vid en ev.bodelning, t.ex p.g.a. skilsmässa, kommer makarnas tillgångar och även skulder att slås ihop för att räkna ut giftorättsgodset. Giftorättsgodset fördelas sedan lika mellan makarna. På så vis kommer den icke skuldsatte vid bodelningen hjälpa den skuldsatte maken att minska sina skulder.
Det enda som inte ingår i giftorättsgodset är det som man har skrivit äktenskapsförord på s.k. enskild egendom.
Ett ex.
Anna är gift med Bertil. Anna har skulder på 500 000 kr och Bertil har 750 000 kr i sparade pengar och inga skulder. Vid en bodelning blir giftorättsgodset i detta fall 750 000- 500 000 kr = 250 000 kr som sedan makarna delar på d.v.s. 125 000 kr får de var och en vid bodelningen. Bertil hjälper således Anna med hennes skulder och båda lämnar boet på grön kvist.
Dåligt exempel.Jag tror det handlar bara om gemensamma tillgångar.

Senast ändrad:
Hej!

Rent skuldmässigt är jag i exakt samma sits men lever själv. Har cirka 1.6 miljoner i skulder som jag spekulerat bort på börsen. Det jag inte förstår är hur du klarar dig undan kronofogden som mammaledig? Jag har en del skitlån, men även utan dem skulle mina månadskostnader vara sjukt höga. Som det är nu sitter jag och måste betala runt 28-29.000 kronor i månaden i bara fakturor för mina lån. Är tvungen att jobba röven av mig, aldrig mindre än 300 timmar i månaden för att få allt och gå ihop och inte hamna efter med mina fakturor. Mina kostnader i månaden är runt 38-40 tusen kronor med hyra, räkningar, mat etc

Om det nu är så att du inte är hos KFM så borde du väl förr eller senare hamna där om du inte har väldigt hög inkomst. Det viktiga måste väl ändå vara och må bra, oavsett vad din man tycker om saken och hur relationen blir i det korta eller längre perspektivet så har du ju en dotter. Har inga barn själv, men inbillar mig att sånt där löser sig, det enda som kan skada henne är ifall du mår dåligt. Det är ju inte brist på pengar utan ditt mående som kommer påverka henne. Så om det inte finns någon annan lösning, jobba mot en skuldsanering med eller utan din man. Vi bor ändå i Sverige och det som kan ställa till det är väl att man stressar för mycket, du är ändå garanterad existensminimum tills du blivit av med lånen. Jag är något av en idiot och tar inte till mig själv utan fortsätter harva, men jag är också själv och har närmast ett självskadebeteende där jag kommit in i en vardag där jag trivs med att planera in arbete varje dag hela månaden. Men 1.6 miljoner tar ganska många år av hårt arbete att jobba ihop utan diverse räntor och med räntor på en 200k om året tar det ännu längre tid. Så även om det skulle dröja 1-2 år innan förutsättningarna finns där för en sanering, så är det väl kanske smartast ändå att bara utgå från det.

Börja planera, du kommer behöva ett stabilt arbete där du kan arbeta heltid(inte mer) under din sanering så att du kan sköta din betalplan. Släpp allt vad stress är och och bara sikta in dig på det. Rent krasst antar jag att det inte spelar någon roll alls hur mycket du tjänar på arbetet under saneringen, dina förutsättningar är ju egentligen enbart att du ska jobba heltid? Så du kan ju ta vilket arbete som helst.
Kan vara värt och leta reda på diverse bostadsköer som om några år kan ge dig alternativ.
Börja gå på gymmet för skojsskull lite gymnastikövningar/kondition eller tränings pass eller hitta något annat billigt som du ändå kan göra varje dag, för ett heltidsjobb är bara 165 timmar och det är cirka 710-730 timmar på en månad.

Räkna med 1-2 år tills sanering och sen 5 år sanering. Ge fan i och stoppa in hundralappar på diverse spel.
Hej
Jag har betalat som du massor i ränta och dyra lån , innan jag varit gravid så jobbade jag på två jobb och massor av timmar så att jag fick ut en väldigt hög lön, sparade lite men spelade bort det mesta , fick lån förra året för att samla de dyra lånen och sparade en del men som spelmissbrukare så fick jag för mig att jag skulle vinna storvinsten och betala av allt jag hade i lån men så är ju inte verkligheten istället slutar det med att jag drog på mig mer skulder och har dyra kostnader , hade ett sparkonto som nu snart är på noll därför denna ångest över att släppa allt och hoppas på en skuldsanering. Har nu varit utan spel sedan i oktober och jobbar varje dag på att tänka positivt och att inte hamna i spelet igen. Du skriver väldigt fint och jag hoppas du tar till dig av dina ord till dig själv, att ha denna missbruk är så jobbig då man lätt kan dölja den och ingen kommer att misstänka att man spelar om stora summor, även om du är ensam så tänk på att försöka att inte lägga pengar på spel/börsen, allt är bara en illusion som får oss att tro att man kan få allt men istället hamnar man i en djup ekonomisk skit hål och som du säger man behöver jobba så mkt mer för att bara betala av denna illusion. Tack för dina råd de hjälper tack. Önskar dig det bästa och hoppas att du en dag ska vara skuldfri

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp