Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelmissbrukare med skulder upp till öron

Vi bor i hyres , så jag kan göra en ansökan redan innan? Men varför säger då dem flesta att man ska vara hos kronofogden först? Sedan han har ett företag men är ett litet bolag och han får inte ut mer än 20000 efter skatt, jag själv får lågt då jag är hemma med barn, kan man bevilja mig då ? Fast jag inte arbetar?
Att inte ha en stabil inkomst över tid kan vara komplicerande.

Det som finns av värde är min mans företag men det är ett aktiebolag så vet inte riktigt hur det fungerar där, sedan har vi inget av värde förutom sparade pengar till vårt barn, kan dem göra utmätning på företag samt barnets sparkonto? Nej betalar väldigt mkt redan nu och spelade sist i oktober spärrade mig själv på spelpaus har haft avbrott tidigare när jag väntade vårt barn var då spelfri i ett år sedan fick jag återfall i somras, går på samtal hos psykolog då jag mår så dåligt och har ångest samt depression. Om man bara hade varit klokare och inte varit så naiv och fastnat för spel,
Det kommer inte att hända något med din mans företag.

Våra skulder är våra egna. Våra respektive är skyddade - även vid dödsfall. Första jag kollade upp.

Jag hade även ett sparande till vårt barn i mitt och min frus namn dvs 50% var mina på pappret. Jag gick ur det kontot och var rädd att Kfm skulle tycka det var fel så jag redogjorde noggrant om kontot och bifogade alla kontoutdrag där det syns tydligt att det är ett sparkonto för vårt barn och handläggaren på Skuldsaneringen tyckte inte att de pengarna skulle utmätas. Men jag tror det är en bedömningsfråga. Är kontot i barnets namn är det bra mycket mer safe. Vi vill inte att han ska få tillgång till flera hundra tusen vid 18 års ålder därav i våra/mammans namn.

Våra skulder är våra egna. Våra respektive är skyddade - även vid dödsfall. Första jag kollade upp.

Jag hade även ett sparande till vårt barn i mitt och min frus namn dvs 50% var mina på pappret. Jag gick ur det kontot och var rädd att Kfm skulle tycka det var fel så jag redogjorde noggrant om kontot och bifogade alla kontoutdrag där det syns tydligt att det är ett sparkonto för vårt barn och handläggaren på Skuldsaneringen tyckte inte att de pengarna skulle utmätas. Men jag tror det är en bedömningsfråga. Är kontot i barnets namn är det bra mycket mer safe. Vi vill inte att han ska få tillgång till flera hundra tusen vid 18 års ålder därav i våra/mammans namn.
Alltså. Skuldsaneringen kan inte tycka att något ska utmätas överhuvudtaget så det kontot var nog inte så speciellt i det sammanhanget

Alltså. Skuldsaneringen kan inte tycka att något ska utmätas överhuvudtaget så det kontot var nog inte så speciellt i det sammanhanget
Det handlar om huruvida de skulle ingå i en eventuell skuldsanering. Med andra ord, räknas som ”mina pengar” och i förlängningen gå till mina borgenärer

Ja det är lite så vi oxå tänkte att det skulle vara mycket pengar för en 18 åring, men du blev beviljad skuldsanering? Får jag fråga hur du gick till väga ? Om det är ok

Ja det är lite så vi oxå tänkte att det skulle vara mycket pengar för en 18 åring, men du blev beviljad skuldsanering? Får jag fråga hur du gick till väga ? Om det är ok
Nej nej. Avslag pga spel och lån i närtid (~3 månader) och sen sökte jag inte igen utan löser det själv nu med lite hjälp från närstående.

Nej nej. Avslag pga spel och lån i närtid (~3 månader) och sen sökte jag inte igen utan löser det själv nu med lite hjälp från närstående.
Ok så man måste vänta ett tag innan man kan ansöka, spärrat mig från spelpaus i oktober och tog ett mindre lån nu nyligen så då kommer jag inte bli beviljad.

Ok så man måste vänta ett tag innan man kan ansöka, spärrat mig från spelpaus i oktober och tog ett mindre lån nu nyligen så då kommer jag inte bli beviljad.
Ja du behöver låta det gå en tid. Det måste vara en tydlig brytpunkt för både spel o lån. Visst kan du ansöka men risken är stor för avslag då det är i så nära tid både gällande lån o spel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp