Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

spelmissbrukare... Berätta

Återfall får man inte det är inget som kommer på posten. Återfall tar man själv. Inte får utan tar. Önskar dig lycka till iaf bra att berätta!

Ditt ordval signalerar att du tycker att spelmissbruk inte kan klassas som ett sjukdomstillstånd. Man har full kontroll över det, det är bara en viljesak. Annars förstår jag inte varför du betonar att man aktivt TAR ett återfall.

Ditt ordval signalerar att du tycker att spelmissbruk inte kan klassas som ett sjukdomstillstånd. Man har full kontroll över det, det är bara en viljesak. Annars förstår jag inte varför du betonar att man aktivt TAR ett återfall
Jag har gjort behandlingar jag är utbildad facilitator inom smart recovery håller möten. Allt jag lärt mig att det är inget man får det är nått man gör. Sjukdom eller inte fortfarande nått man gör. Du får inte ett Beroende du skapar ett inann det blir en sjukdom
Eller hur?

Ditt ordval signalerar att du tycker att spelmissbruk inte kan klassas som ett sjukdomstillstånd. Man har full kontroll över det, det är bara en viljesak. Annars förstår jag inte varför du betonar att man aktivt TAR ett återfall.
Mena verkligen inte att det inte klassas som ett sjukdomstillstånd... verkligen inte att man har full kontroll. Men allt handlar om dig själv eller hur? Ingen annan som gör besluten? Ingen annans fel eller hur? Allt handlar om än själv.

tack för många fina ord, det värmer. sitter just nu på lunchrast och försöker samla mod till att berätta för mina anhöriga (ja jag väljer den fega vägen och skickar ett sms, det kommer knäcka mig totalt av att se dom i ögonen) efter det ska jag åka till psyk, är rädd för att min impulsivitet leder till att jag gör något dumt

Betona att det är fel ordval att säga att man får ett återfall för det är
Inget som kommer det är nått du gör. Sjuk eller inte. Den hårda sanningen tyvärr. En del av att tillfriskna är även att ta av sig offerkoftan och skylla på nått annat när allt handlar om än själv... har både haft spelmissbruk och alkohol/drogmissbruk. Så
Sitter inte ba säger saker för jag tycker det är kul. Utan det är den hårda sanningen man måste lära sig tyvärr.

tack för många fina ord, det värmer. sitter just nu på lunchrast och försöker samla mod till att berätta för mina anhöriga (ja jag väljer den fega vägen och skickar ett sms, det kommer knäcka mig totalt av att se dom i ögonen) efter det ska jag åka till psyk, är rädd för att min impulsivitet leder till att jag gör något dumt
Det kommer gå bra. Gör på ditt egna sätt. Gör inget dumt men åk till psykritsrin sök hjälp / behandling. Finns på pm om du Behöver prata kan ge dig övningar osv om du behöver.

tro mig du har redan gjort det värsta jobbigaste det är att Erkänna för sig själv och andra sen nu din familj det är
Jävigt modigt. Klarar du det klarar du allt ❤️

@Kronofogden så det var verkligen inte att säga att det inte är en sjukdom eller klanka ner på någon eller nått sånt så du vet. Även om det lät så. Ibland kan texter misstolkas och missuppfattas. Jag ba skriver läser ej Igenom
Jag ba skriver när jag skriver saker sen kanske det uppfattas fel
Av läsaren❤️

en uppdatering

har nu berättat för alla. vågade inte svara när sambon ringde, men efter ca 20 samtal så beslöt jag mig för att svara. hon övertalade mig att dra från jobbet och åka hem o prata. mina föräldrar vill att jag åker hem till dom tillsammans med min sambo men jag har bestämt mig för att min sambo inte ska utsättas för mer skit och att hon har det bättre utan mig. sedan blir det raka vägen till psykiatrin

en uppdatering

har nu berättat för alla. vågade inte svara när sambon ringde, men efter ca 20 samtal så beslöt jag mig för att svara. hon övertalade mig att dra från jobbet och åka hem o prata. mina föräldrar vill att jag åker hem till dom tillsammans med min sambo men jag har bestämt mig för att min sambo inte ska utsättas för mer skit och att hon har det bättre utan mig. sedan blir det raka vägen till psykiatrin
Vad modigt gjort av dig!
Jag tycker du ska landa i detta nu.
Sök hjälp och låt din sambo få ta beslut om hon har det bättre utan dig.
Du är en person som drabbats av ett missbruk som i sin tur fått dig att göra dåliga beslut.

Du förtjänar fortfarande kärlek,stöd och hjälp oavsett av vem du får det av.
Låt personern bestämma om de är en av dem som ger det eller inte. Men skjut inte bort dem. Ta emot en kram om den ges.
Du är fortfarande samma person bakom ditt missbruk och du kan hitta den personen igen.
Stor kram från mig iaf

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp